Skip to main content

Författare: Mattias Wihlgaard

Dina: – Men Atlas vad gör du i hängmattan?!

Atlas (7)
Atlas:  – Vadårå?
Dina
Dina: – Vem som helst kan ju se att det där aaaaaaldrig kommer att hålla!!! När du ligger i den hängmattan ser man ju att hela ställningen kan välta 😯 Se upp nu innan du druttar i golvet! Jösses!!!
Atlas (6)
Atlas: – (Fnys!) Jag är man och har så klart koll på läget liksom bruden!!! Så klaaart… Inte tänker jag ”drutta” i golvet heller vicke trams… 🙄  Alltså det är bara att konstatera att tjejerna på det här stället har tummen mitt i handen… Ja menar – så länge Loke ligger så finns det ju finns motvikt på andra sidan av ställningen å då är det ingen fara ju!!! :mrgreen:
IMG_3929
Loke:  – Hehe.. Så sant Atlas! Vi polare ställer ju upp för varann så vi behåller jämvikten så klart  –  Så e det bara! 😉
/Atlas, Loke & Dina

Hm…

ok, ok, ok…
Visst … De e ganka skönt – ok, ok!
Gååår inte att hålla emot längre…
KLAAAPPA MIIIG!!! 😀 (Bara ni gör på rätt sätt förståsss… 😎 )
Atlas (No longer In neeeeed – hm… maybe just a little…) 😉

Kurre längtan efter julen…

Kurre (5)
Min favorit högtid är Julen!
Tänk när snön gnistrar som tusentals diamanter så vacker vit å ren, när klockorna slår tolv å den magiska timman är här, det är då det pirrar i magen å förväntan är som högst!
Kurre (10)
Sen när man vaknar till alla vackra ljus å alla granar som glimmar så grant!
Kurre (11)
Alla paketen ligger där under granen å alla vi samlas i köket till kaffet å doften av pepparkakor å lussebullar…
Kurre (12)
Åh vad jag längtar till julen nu! (För jag minns ju hur det var en gång för länge, länge sedan när jag var liten och hade ett hem, före alla de år då jag fick fira min jul ute i kylan och bara titta in genom fönstren – på allt det varma och vackra…)
Men den här julen – Den ser jag fram emot ska ni veta! Å tänk om jag får fira den i ett alldeles eget hem…  😉
/Kurre Ståhl
(Hm… Det kan va lite tufft att vara ”in touch with your feelings”… ) 😉
 

Vet ni vad?

Jag har en liten nyhet att berätta för er, jag har haft turen att bli utvald av en familj!!!
Mimmi (1)
Lilla jag ska inom kort få flytta för att provbo i ett eget hem, tänk så spännande det ska bli! 😀
Mimmi (2)
Så vill ni pussa eller krama mig så passa på för snart bor jag inte här på katthemmet längre! 😀
Hej då från Lyckliga (men kanske liiiite ängsliga) lilla Mimmi! 😉

Jag har en dröm…

Jag har en dröm om att ingenting är omöjligt!

Flora (1)
Jag har en dröm om att alla katter ska ha ett lika värde. Att ingen katt ska behöva gå ute året om och kämpa för sin mat, att alla katter ska ha en varm och skön bädd att sova i kalla nätter. Att alla katter ska få äta sig mätta varje dag och få känna sig älskad och som en självklar medlem i sin familj.
Jag har en dröm om att alla katter ska få en ID-märkning i sitt öra eller ett chip i nacken så att dom alltid kan få hjälp att hitta hem om dom råkar gå vilse. Jag önskar att alla mattar och hussar såg till att registrera sina katter hos SKK och Sverak så att chippet/märkningen inte sitter där förgäves utan hjälper oss att hitta hem igen…
Jag har en dröm om att alla katter ska få hjälp av en veterinär om dom är sjuka.
Jag har även en dröm om att alla ger oss katter rätten att slippa bli föräldrar om det inte sker under noggrann planering av kunniga uppfödare. En kastrerad katt är en lycklig och harmonisk katt! 🙂
Flora (3)
Jag har en dröm om att en dag hitta min egna familj som kommer att älska mig för just den jag är och inte tycka jag är mindre värd för mina skavanker… Jag är lika mycket värd som vilken annan katt som helst!
Låt oss drömma om detta tillsammans så att en dag kan detta sluta vara en dröm och i stället bli vår verklighet!   [emoji heavy black heart]
/Flora af Kotteland  (Ett tal inspirerat av min idol Martin Luther King –  en man som fick drömmar att bli verklighet!)

Hej då katthemmet!

bobby marley
Nu har vi flyttat för att provbo jag å farsan!
Vi har flyttat till Märsta till en snäll kattdam med tre kattkompisar och en jättestor in-nätad altan –  wow! Den är större än rastgården på katthemmet! Super cool! 😀
Vi hörs av och berättar mera – Ha det så bra så länge!
Hej då från Marley och Bobby King

Snart är det min tur!

Stjärna (2)
Att få flytta till ett eget hem för att provbo.  😀  Det är inte lång tid kvar nu och jag har fått klartecken från vår doktor!
Snart kommer jag till dig syrran – Lilla Grå – så vi kan leva loppan med vår grabb Lucaz! Jag packar mina väskor och väntar ivrigt… Håll en bädd varm tack! 😉
Hälsningar från en ivrig Stjärna som inom kort kommer få flytta hem till Lucaz och Lilla Grå! [emoji heavy black heart]

Hej !

Jag heter Aston och är en av Mamma Tuvas busungar! 🙂
Jag är den av alla oss 8(!) syskon som blivit kvar hos jourmatte forever and ever… [emoji heavy black heart]
Jag har det jättebra här hemma, min mamma är ju här med mig och hon är världens roligaste att busa och leka med.. hon säger ju liksom aldrig ifrån. 😉
Min bästa polare är coola Vincent, (det är honom ni hör i bakgrunden i ena filmen), vi drar tokrejs genom hela kåken några gånger varje dag! 😉
Min ”moster” Olga är en riktigt rolig typ under all spelad tjurighet!
Hehe… hon och jag jagar laserpricken genom hela vardagsrummet om kvällarna, sen ibland kan vi brottas lite också men hon är ju lite sådär tjurig ibland och då gäller det ju att passa sig. Men jag har lyckats med att få hennes godkännande och det är stort det! 😀 Husse var nog mest svårflörtad av alla i huset, men nu har jag honom lindad runt min tass vi e typ Bääääästa polare! 😀
Här är ett foto på när vi chillar i soffan. 🙂
Aston med husse Johan
Tja det var allt från mig, hej då!
// Busungen Aston!

Hejsan Alison här. :)

Vill bara säga att även om man är lite blyg blir man inte bortglömd här på Katthemmet i Vaxholm, idag var det min tur att få en lång och mysig kelstund med Lillbruden.
Jag vill inte bli klappad med handen ännu och det respekterar dom, men det är såååå mysigt att bli kliad och klappad med klapp-pinne!  [emoji heavy black heart]
Vem vet… Om ett par dagar kanske jag är redo på kelstund med handen! . 😉
// Madame Alison

Kärleken blomstrar på Katthemmet, låt oss berätta…

Hjärtat slår upp sin dörr!

 Vilja (6)
Vilja: Alltså, får jag bara sjunga nåt galet?
Ibra: Jag älskar galet! 😀
Ibra (2)
Vilja: Hela livet här har varit en tillsluten dörr… Och så plötsligt möter jag dig [emoji heavy black heart]
Ibra: Jag tänker precis samma sak, för… Jag känner mig som hemma, som jag varit här förut…
ibra
Eller kan det va tonfisken, som förtrollat mig?
Vilja: För med dig!
Ibra: Här hos dig, här vill jag va
Vilja: Så stanna kvar!
I kör: Och det är inget som jag nånsin har känt förr  Hjärtat slår upp sin dörr!
Vilja : Med dig
Ibra: Med dig
I kör: Hjärtat slår upp sin dörr
Ibra: Visst är det märkligt
Vilja: Vadå?
Ibra: Vi avslutar varandras..
Vilja: strömmingar?
Ibra: Det skulle ju jag säga!
Vilja: Har aldrig träffat nån…
I kör: Som tänker precis som jag!!!
Likis… Likisar Perfekt och synkroniserat Fullständigt och komplicerat…
Ibra: Du
Vilja: Och jag
Ibra: Vi
I kör: Matchar varann
Vilja: Ta farväl
Ibra: Ta farväl
I kör: Av den smärtan vi känt  – glöm de sorgsna saker som har hänt!
Hjärtat slår upp sin dörr  Inget ska bli som förr!
Vilja: Med dig
Ibra: Med dig
I kör: Hjärtat slår upp sin dörr
Ibra (3)
Ibra: Får jag säga nåt galet?
Vill du gifta dig med mig?
Vilja : Får jag säga nåt ännu galnare? (Jag skiter i farsan han har ju flyttat i alla fall 😉 ) Jag säger: Ja!
vilja 1
Ibra och Vilja är numera förlovade! [emoji heavy black heart]
 

Bättre sent än aldrig…

Sorry Moses! Här kommer det…
Vår fina November katt:
MOSES 😀
Moses hade drivit omkring i ett bostadsområde på Rindö under några år. Han tog sig in genom kattluckan hos en familj, speciellt på vintertid när det varit kallt kom han in och åt och värmde sig. Detta var den tredje vintern och snödrivorna var höga när han dök upp hos dem och äntligen fick hjälp – De tog in honom och ringde oss.
Moses visade sig vara en helt tam, social och kelig hankatt. Han var okastrerad och omärkt men fick nu den hjälp han så länge behövt och njöt i fulla drag av värmen och bekvämligheterna hos oss. Mys-Moses hade anlänt till katthemmet! 🙂 Han hade knappt hunnit bli kastrerad, vaccinerad och id-märkt förrän han var bokad av ett par som föll pladask för honom vid första ögonkastet. Vi blev inte förvånade alls! 😉
Denna goa gubbe får hjärtan att smälta och de erbjöd Moses precis det han behövde: Ett varmt hus med många sköna liggplatser, mycket tid, kärlek, god mat och trevlig utegångsmiljö. Såklart såg vi till att Moses fick en snygg kattdam med sig – Lovisa [emoji heavy black heart]
Nu blir det aldrig mer några frusna tassar för dig Moses!
 
 

Best Friends!

IMG_3927
Marley: Affe är det dags att gå upp än?
Affe: Nej, jag tänker sova ett slag till… idag får brudarna städa runt oss, det vart ju ganska sent igår.
Marley: *Gääääääsp* Ja, jag håller med… vi har ju inte någon tid att passa så lika bra att passa på att njuta. 😎
 Zzzz ZzzzzzzZzzzzzZzzzz….
/Gomorron å god natt då från Marley å Affe
 

Vår älskade Björne the Grandfather

Björne har på grund av sjukdom fått somna in… Vår älskade Björne var en av de 80 katterna som övergavs vid ett hus i Mörtnäs

bjorne_130610
Björne var en stor och ståtlig kattherre med väldigt vackra ögon – En riktig nallebjörn.
Lugn och stabil – De andra katterna älskar honom och det gjorde vi också. Björne var helt tam och klappbar, men har dålig syn och skyggade därför undan ibland.
Björne 3 450

Den han tog till sitt hjärta var vår Madde – De älskade varandra och det var hos henne han slappnade av – Hon var hans människa här på jorden –  I hennes famn var han trygg. [emoji black heart suit]   

Björne och Sandra (1)
Björne var trött och sliten efter sitt hårda liv ute, han vill helst inte lämna sin mjuka, varma bädd. Vi hade länge drömt om att hitta en mysig stuga i skogen dit Björne kunde få flytta med någon av sina vänner och tillbringa sina sista år. Men vi insåg att Björne mådde bäst av att få stanna kvar hos oss. Han börjar bli till åren, han var sliten och det märktes allt mer…
björne
För Björne var katthemmet hans hem, det var här han kände sig hemma och hade sina vänner. Han var trygg här och vi känner att det inte vore snällt mot honom att utsätta honom för en flytt till, han blev därför kvar här den tid han hade kvar. Lika väl som han kände att katthemmet var hans rätta hem, lika väl kände vi att han var vår för alltid…
soya och björne 1027
Björne the Grandfather var högt älskad av oss alla och nu enormt saknad. Det finns inte ord…  [emoji heavy black heart]

Nu har jag bestämt mig, det här blir bra!

Tjena Loke här!

 IMG_3929
Vet inte om ni alla där ute har koll.. men vi har en nyanställd här på Katthemmet, jag har haft mina ögon på henne ett bra tag nu och idag blev mitt omdöme klart.. Hon är toppen! 😀
IMG_3933
Ni förstår jag har bara låtit ett fåtal personer klappa mig bara sådär hur som helst, men idag fick vår lilla Ninjapuff äran att klappa mig å så sköööööönt det var! [emoji heavy black heart]
För att inte tala om all god mat hon ger mig.. 😉
IMG_3934
Jag är helt enkelt såld! Ninjapuffen gullet... Du bara måste stanna här forever and ever… 😎
IMG_3935
Hej då från Lyckliga Loke! (nykär i Ninjapuff  –  eller Ninni som hon också heter! ) 😉
 
 
 
 

Min vän Lollipop!

Fluff (7)
Hejsan jag heter Fluff och bor här i isoleringen på Katthemmet med ett par andra trevliga missar…*fniss*… låt mig sjunga en liten sång för Er där hemma om min nya vän härinne!  😉
Låt mig presentera: (Sången ”Lollipop” av ”Chordettes”. )
Fluff sjunger med bakgrundskör av Björne och Mattis:
Fluff (3)
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop *POP*
grabbarna:
Badidum dum…
Lollipop (3)
Låt mig presentera mig vän Lollipop
Det råkar var hennes namn
För hon är sötare än en äppelpaj! 😉
Och när hon dansar ja riktigt rockar loss
ja då har man inte en chans
 Lollipop (25)
Så vi sjunger
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop *POP*
 Lollipop (2)
Sötare än en karamell
Blåbärssmak, körsbärsmak eller lime
Om du hade ett val hade hon varit helt självklar
Men Lollipop är allas vän…
Låt oss sjunga
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop *POP*
 Lollipop (1)
Lustigt hur hon roar mig
Låt mig berätta
Som en blixt från skyn kom hon hit
och man kan inte låta bli att bli kär
Japp! Min vän Lollipop är underbar!
 Lollipop (6)
Så vi sjunger…
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop *POP*
 
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop Lollipop
Oh Lolli Lolli Lolli
Lollipop oh Lollipop
Lollipop (5)
Såklart kunde inte Lollipop låta bli att jazza med och det tog inte lång stund innan hon glatt sjöng med! 😉
// Kören inne i isoleringen; Mattis, Björne, Fluff och Lollipop! 😀
Hej då från oss!
 

Färdigutbildade för att bli mina personliga betjänter!

Så var dagen D äntligen här!

Nu har dom lyckats med den ärofyllda utbildningen med att bli mina betjänter! 😀 Låt mig berätta…
Jag har övat nu i många dag och mången kväll med att få mina slavar att förstå hur en Konung ska bli behandlad och nu… Äntligen har dom förstått!!! Det började som sig bör med lite förrätt /snacks för att få igång min aptit.
Fredagsmys på kh Kyle (19)
Jag blev serverad så som en Konung bör.
Fredagsmys på kh Kyle (24)
Det var fyra små rätter serverad på ett silver fat (Okej, vanligt fat… Hm, finns lite mer att jobba på här inser jag nu…) och till det en fin årgång av mjölk i finaste kristallglaset (hmm.. undrar om dom ljög när dom sa att glaset var kristall?!)
Fredagsmys på kh Kyle (26)
Aja, gott och fint var det och äntligen kan jag nu säga att ni alla är Utexaminerade och numera kan kalla eder mina Betjänter och ni slipper bli kallade för slavar!  😎
Lev väl – Betjäna mig väl och ni skall bli belönade! (Det går bra om nån vill brodera en banderoll el dyl med mina ledord obs! Använd gärna guldtråd – Tack!)
/Kyle Konungen af Vaxholm

Lektion nummero 1!

Häromdagen hade våra volontärer lunch tillsammans å jag tog min chans att visa dem hur en Konung som jag verkligen ska bli behandlad, låt mig berätta om min lektion nummero 1!  😉
Alla hade slagit sin ner på varsina stolar, så jag gick helt sonika fram och hoppade upp i knät på första bästa tvåbening och markerade att jag minsann också ville ha en stol, en EGEN stol!
Fredagsmys på kh (13)
Hon förstod och snart hade jag en alldeles egen pall att sitta på, och känna mig delaktig i lunchen… men vad nu… MIN tallrik är ju tom!!! 😯  Hallå!!! Vart är MIN mat?!
Fredagsmys på kh (14)
Sådärja, lite mjölk sitter aldrig fel. 😀
Fredagsmys på kh Kyle (7)
Nu börjar det likna nått! 😎
Fredagsmys på kh Kyle (9)
Låt mig återkomma med hur det gick på lektion nummero 2! 🙂
Fredagsmys på kh Kyle (14)
/Kyle Konungen af Vaxholm

Nej, men hallå i stugan!

Jag heter Alison –  Madame Alison och är en dam i mina bästa år! 😀
Alison (6)
Jag har varit här på katthemmet ett par veckor nu och har skapat mig några fasta rutiner;
-Som att få frukost på sängen, det borde verkligen vara en självklarhet för alla katter!
-Sen får den där Lillbruden komma in och städa, för rent och fint vill man ju ha det!
-Efter städet kan hon (om jag känner för det) låta henne klia mig lite på kinden.
-Efter detta förväntar jag mig en skål med extra lyxig lunch, serverad framför nosen, såklart!
Alison (8)
Nu ser jag ännu Lillbruden som en slags ”lärling” så ibland måste man tala om vem av oss det är som bestämmer, men hon blir lite bättre för varje dag på att klia så idag fick hon klappa och klia mig över hela kroppen. 😉
Lillbruden muttrar här bredvid mig om att det bara är kli-pinnen som gäller och att hon knappt kan vänta tills hon får klappa mig med handen, men var sak har sin tid!
Hon får ge sig till tåls helt enkelt! 😉
Alison (1)
/Madame Alison
 

Ojojoj…

Det var värsta Halloween diskot här igår kväll!

Snacka om att det var drag här på Katthemmet! 😀 Ni skulle ha sett Tuffing han hade klätt ut sig till bulldogg !!! Skitbra kostym hade han fått tag på 😀
Flora (4)
Själv var jag fe (med huggtänder ifs 😉 men jösses vad trött jag är idag, jag undrar om det ens är värt att komma upp och kolla vad det är för käk som serveras?! Hmm… Nja, jag tror jag lägger mig och slaggar ett slag till. *Gäääääääsp*
Ja, så får det bli, hörreni vi hörs imorrn istället!
Go natt! Zzzz…. Zzzzz…. Zzzzzzzzzz…..
/Flora af Kotteland
Sliten efter Lördagens Halloween Party 😉
 
 

Ni missar väl inte vår auktion i dag???

På Storstugan här i Vaxholm så auktioneras det bort en masssssa prylar!!!
Som en massssa snälla människor har varit snälla å skänkt till oss! 😀
Å för alla pengar så vi kan hjälpa fler släktingar in i värmen nu när det börjar bli kallt å ruggit ute!
Bra va !!! 😀
DSC_0780
Så skynda å fynda!!! 😆
/ Hälsningar från Marley & Co (som stannar hemma å myser i dag)
 

Finns det spöken?!

Bim: Det är jättekonstigt hela grejen! 😯  Låt mig berätta, häromdagen när jag sov försvann min skål med mat som legat precis vid min nos – den var bara puts väck när jag vaknade!! 
Bim (1)
Idag vaknade jag och fann en nalle som låg och stirrade på mig!!! Hur kom DEN dit liksom!! Scaaaaaary….. Jag undrar om det spökar här på katthemmet…?! 🙄
Loke (1)
Loke: Men Bim har du blivit helt nojig eller?!
Det där med Halloween är bara på skoj och inte på riktigt men lite kul är det att busa med någon som sväljer allt med hull och hår! Hehehe… 😆
Loke (4)
Chilla ner lite nu va – så tar vi och ber tvåbeningarna om lite godis istället! Bus eller godis du vet! 😀
Bim: Åhnej… Det var du som har busat med mig eller hur Loke?!
Bim (2)
Fy sjutton vad fräckt gjort! Och såklart gick jag på allt också… *suck*
Aja, lite godis skulle inte sitta fel… Kom vi tar en tur till köket! 🙂
 /Loke och Bim firar Halloween på sitt sätt. 😉
 
 

Jösses Amalia!

Den där Eddy käkade på tok för mycket Kattmynta igår…

Han satt och sjöng och gnolade (läs ylade!) inne i Moas rum så vi andra fick ingen lugn och ro alls! 🙄
Angelica (1)
Tänk hur tokigt det kan bli om man inte gör saker med måtta, och måtta är inget ord någon av grabbarna känner till betydelsen av här på Katthemmet… *suck*
Angelica (4)
Åja, tur att det finns ett par vettiga och snygga katter här – som jag till exempel. 😉
Angelica (8)
Som har lite vett & etikett och vet hur man ska föra sig!
Ja ja – det var allt från mig idag…
/Tudeeloooouu 😉 /Angelica
 
 

Eddy sjunger sin egen version av ”Brev från Kollonien”

Hejsan morsan, hejsan stabben!
Här är brev från Älsklingsgrabben!
Eddy (1)
Vi har kul –  Här på hemmet
vi bor femti åtta coola Katter i en
stor lokal me en massa bäddar…
Eddy (4)
Kan ni skicka  – mera pengar? 🙄
För det vore en – god gärning
Ja har ju käkat  varenda öring…
Här är roligt – de vill jag lova 😀

Fastän lite svårt att sova… 😐

Killen som har sängen brevi
vaknar inte alltid – som han borde… 😕
Så lite blött kan det – då bli här – hm hm hm hm  hm hm hm hm  hmmm  mmmmm…
Eddy (9)
Ute på gårn har vi fått nått roligt… 😆

Men min kompis han blev tokig
när han käka upp – allt grönt på den…
Om man äter – det där gröna – blir alla färger väldigt sköna:mrgreen:
 
Våran volontärer – är försvunna… 😯

Dom har hoppat ner – uti en tunna
För en morgon blev dom som galna
då vår vän Tuffing nös – å välte hela rastgårn ?! 😉
 
Ute i skogen finns det rådjur
Men i rastgårn finns inga smådjur…
Å min bästa kompis – Lady Rowena
Hon har en söt fläck utpå sin maaage 😀
Eddy (6)
Henne ska nog snart nån – adoptera…
Ja, nu vet jag nog – inge mera…
Kram och puss å hjärtligt tack sen
Men nu ska vi rejsa ut till rastgårn!

😎 /Eddy
 
 
 
 
 

Ruskväder!

Det bästa med att bo här på Katthemmet i Vaxholm är att man inte måste vara ute när det är ruskväder!!!
Kyle (1)
Här kan man istället ligga i varma mjuka bäddar och lata sig medans damerna fixar med lunchen i köket… 😀
Kyle (3)
Schhhh… Ni förstår jag har ju förstås fixat det för mig och lindat alla tvåbeningar runt min tass… 😉
Kyle (4)
Numera kan ni kalla mig Konungen af Vaxholm! 😎
Ja, jag vet att det låter lite hemligt men jag ska berätta mer om några dagar hur jag har det fixat för mig här… 😉
/Kyle Konungen af Vaxholm
 

Vadåra?

Man måste ju vidga sina vyer!
Harmy (2)
Jag har ju hängt i 6 an å lila länge nu… Å är lite mätt på rosa å lila typ!
Den här svart/grå stilen som e i köket e ju cool å klär mig skitbra om jag får säga det själv! 😎
Harmy (3)
Eller hur – va – va – visst då?!
Harmy (1)
/Harmy

Familjen <3

Vi flyter runt lite på katthemmet  – visst…
familjen 2 jpg
Å vi chillar lite här å där med våra polare – visst…
familjen 5
Men i slutänden så är det ju vi som är familjen  – ändå…
familjen 4
Jag Tuffing å Chippis… Så är det ju bara…
familjen 3 jpg
Eller hur Chippis?
familjen 6
Du, jag å Tuffing [emoji black heart suit]
familjen 1
/Seppo [emoji heavy black heart]
 

Hej Hej! Nu är jag här igen! :-)

Jag är alltså Benny – Benny Junior!
Å min story är att jag blev hittad av en snäll kille i en läskig källare och han hjälpte mig att komma hit till Katthemmet i Vaxholm!
junior närbild
Det var inge roligt ska ni veta att vara i det där läskiga rummet i källaren…
benny 4
benny 2
Det var mörkt och läskigt å lät illa och luktade konstigt, å jag hade jätteont i magen å ingen toa att gå på – inge roligt alls var det…  Så ja – ja snuttade lite på min svans för då kändes det inte så ensamt då å så låtsades jag att mamma var där typ…  😳
benny 1
Meeen så kom den där snälla killen å tog mig därifrån :-))) Hit till Katthemmet i Vaxholm!
Tack snälla! [emoji heavy black heart] 
benny j 2
Nu ska allt bli bra igen det känner jag i magen! (magen som förresten mår mycket bättre nu efter att jag fick någon tablett instoppad i munnen – men nå go va den inte, men de gör inget…)  😉
Hälsningar från glaaad men trött Benny Junior 😀

Tryggare kan ingen vara!

(Obs – viktigt att ni sjunger me rätt melodi! Ni vet den dära gamla låten som de sjunger i kyrkan eller nått, ja ni vet…) 😉
Då kör vi:

junior närbild
Tryggare kaaan ingen vara – än de katter som får fara till de e snääälla och de rara pååå kaaatthemmet i Vaxhooolmmmm…
Junior 1
Tryggare kan inga vara än de-een skara som får va-aara
hä-äär på katthemmet i Vaxholm -ja i Vaxholm -ja i Vaaaaaxhooolm!  😀
Så där ja! Där satte vi den!!! Å ni – Snyggt jobbat allihopa!  🙂
Puh! Nu måste jag nog ha lite kattmjölk – de där va ingen lek att få ihop ska ni veta,  ja blev alldeles torr i stupen!
junior 3
Å vem e ja då  –  undrar ni nu – va?! 🙄
De får ni veta i morrn ha, ha! 😆
Tjilevippen så länge från Benny (vicken Benny undrar ni då – Jo Benny Junior så klart! ! 😆 Thi iii!
junior 2
Men halååååå – glöm inte min mjölk!!! Vaaa e miiin mjööölk????
Halåååååååååå är det nån dääääär!!!!!!!
 
 
 

Veterinär på plats!

Sedan en tid tillbaka så har vi även börjat samarbeta med en veterinär som kommer till katthemmet ett par gånger i månaden.

Vilket är helt ovärderligt!  😆
Då flera av våra katter tycker att det är läskigt med bilturer så är det enormt skönt att de kan få den vård de behöver här på katthemmet med hjälp av vår ¨Hus Veterinär¨ Therese Höijer, de slipper då utsättas för onödig stress. Istället sövs de här i miljön där de känner sig trygga och får vakna i lugn och ro i sina egna bäddar.
Har du en katt som tycker att det är pest och pina att åka till veterinären? Eller om du helt enkelt vill låta dem slippa det så kan vi verkligen varmt rekommendera att du låter veterinär Therese komma hem till dig istället.  😀
Therese är mycket rutinerad och självklart även van vid katter som är lite skygga.
Therese / Vikdalens hemveterinär: www.vikdalenshemveterinar.se
Teltid vardagar 8-9 på Telefon 0768-65 36 70 alt. 08-410 409 18
 

Tonfisks-Tisdag!!!

Hej allesammans! 🙂
IMG_3853
Jag har kommit på en ny helgdag idag! Idag är det Tonfisk-Tisdag på Katthemmet, dvs en dag då Lillbruden får gå runt och dela ut Tonfisk på silversked till alla oss katter som vill ha! 😀 Snacka om toppen ide va! 😉
IMG_3855
Och såklart fick hon börja med mig, jag bara äääääälskar tonfisk! Mmmm… mums! :p
IMG_3857
Men vad nu då.. hallå, du kan ju inte gå redan jag är inte mätt än! 😮
IMG_3862
Vaddå jag bara får smaka lite, äsch vad löjligt jag är inte allergisk mot fisk… jag är bara lite känslig, kom hit nu jag vill ha MINST en sked till… snäääääälla!! 😉
Äsch… En ynka sked var allt jag fick, jag får nog tänka om… 🙁
Hmm.. vad sägs om Onsdags-Skinkdag.. .?!  😀 Kan väl vara något, får testa imorgon helt enkelt! 😉
/Seppo
 
 
 
 

Ibra stämmer upp till sång via webben för Willy:

Ibra sjunger: (Magic! sången Rude”)
Ibra (16)
 – Lördag morgon hoppade ur bädden
– Och fixade till min snyggaste frisyr 😎

– Filmade en sång och mailade den till dig
– Hela vägen till dig
– Knackade på din e-mail med hjärtat i handen
– För att ställa en fråga
– För jag vet att du är en gammaldags man, ja… 🙄

Ibra (17)
 – Kan jag få din dotter för resten av mitt liv?
– Säg ja, säg ja för jag behöver veta
– Du säger att jag kommer aldrig få din välsignelse tills den dag jag dör
 
Willy:  – Tyvärr, min vän, men svaret är nej…
 
Ibra (18)
– Varför du måste vara så oförskämd? 😕

– Tror du inte att jag har känslor också?
– Varför du måste vara så oförskämd?
– Jag ska gifta mig med henne i alla fall 😎

 Ibra (20)
– Gifta mig med din flicka
– Gifta mig med henne i alla fall 😀

– Gifta mig med din flicka
– Gifta mig med henne i alla fall oavsett vad du säger 😆

 / Ibra snart en bunden man till snyggaste bruden på hela katthemmet!  😎
timthumbCAUZ3MU3
(Vilja hälsar att hon klarar sig utan pappa nu och snart vankas det bröllop!!!) 😉

Damerna stämmer upp till kör!

(melodi ”you should have put a ring on it”)
Majan (1)
– För om du gillade mig så ska du ha satt en ring på min tass
– Om du gillade det då du skulle ha satt en ring på min tass
Mimmi (3)
–  Var inte arg när du ser att någon annan vill ha mig
–  Om du gillade det då du skulle du ha satt en ring på min tass
 woo oh ooh åh åh ooh åh åh ooh åh åh oh
Pillan (2)
 – Behandla inte mig som en av alla andra
– Jag är inte den typen av tjej
– Din kärlek är vad jag föredrar, vad jag förtjänar
Vega (3)
– Är du en man visa mig att du älskar mig, ta mig med storm
– Och gör mig till din, in i oändligheten och det okända
– Ta mig i din famn
– Säg att jag är den du älskar
– Om du inte gör det, kommer du att vara ensam
– Och som ett spöke jag ska vara borta…
/ Kören sjungen av Mimmi, Pillan, Majan och Vega  😉
 
 
 

Kylan kommer…

Marley: Du Ibra, hörde du om fällorna vi fick sponsrade för att kunna hjälpa ännu fler katter in i värmen innan vintern?
Ibra o Marley (3)
Ibra: Ja, tänk vad snälla tvåbeningar det finns där ute som bryr sig om våra vänner som har fruktasnsvärd vinter framför sig. Varje katt räknas, och nu har vi ju värsta flyttboomen här på katthemmet… börjar kännas tomt, så lika bra att våra tvåbeningar börjar jobba på att fylla upp här lite nu.
Marley: Ja, du har helt rätt, festerna börjar bli lite väl sega nu, vi behöver lite nya individer här som livar upp lite. 🙂
Så vi vill gemensamt med alla våra två och fyrbenta vänner säga stort TACK! För allt stöd ni där ute ger oss i form av mat och gåvor – Tack så mycket!!! [emoji black heart suit]
 /Ibra Riddare och Marley King

Tjena allesammans ;)

Vet ni vad.. jag har spelat rätt svårflörtad ett tag men nu måste ni väl ändå ta ändan ur vagnen och börja klia mig mera!
Loke (4)
Jag Äääääääälskar allt från godis till massor av kli med kli-pinnen… ni vet väl att det är det den kallas… av en orsak liksom?!
Så kom igen nu, på Fredag väntar jag mig rejäl uppassning med extra gott godis och mycket myyyyyyys, och lyckas ni skämma bort mig bra då får ni klappa mig med händerna oxå. 😉 <3 <3 <3
Tja, det var allt från mig 😀
Ses snart! / Loke
 

Dagen efter…

Atlas:Du Ibra… De gick inge vidare för oss hur brudarna igår…  🙁
Atlas o Ibra (1)
Ibra:  – Du jag vill inte ens tala om saken, jag fattar ingenting… Va gjorde vi för fel liksom?!
Atlas o Ibra (2)
Atlas:  – Jag vet inte…  😐 Ja har haft ett gott öga för Mimmi länge nu men hon bara flörtar me den där Affe…  🙁
Atlas o Ibra (4)
Ibra:  – Jag vet vad du menar… Men du – vem behöver brudar? Vi har ju varandra och de e ju en bra polare som betyder nått!
Atlas o Ibra
Atlas: Du har rätt… vi bildar ett bra team du och jag! 🙂
Ibra:  – Absolut! 😀
/Atlas Ineed med polaren Ibra Riddare

Oj oj vilket drag vi hade i helgen jag och polarna…

Å i dag är det lill-Lördag och såklart ska vi festa hela natten lång! 😉

Atlas (9)
Tjejerna faller ju som käglor när jag och polaren Ibra snyggat till oss!  😎 Vadåra tror ni mig inte?! 😐
Atlas (10)
Äsch… Jag ska be tvåbeningarna fixa nått slags bildbevis på hur rackarns populära jag och Ibra är här hos tjejerna!!!  😀
Atlas (18)
Ni ska få se, vänta bara… 😉
/Atlas Ineed

Hälsning från Trassel & Ludvig

(& Brudarna!)
Trassel: Ni kanske inte har hängt me? Jag å Ludde bor här nu för gott ! 😀  Brudarna de kunde ju inte slita sig från oss (alltså inte människobrudarna – de hade vi ju redan som i en liten ask ) nä – våra brudar på katthemmet (Aina & Flicka)  – de fick ju sååååån Trassel & Luddelängtan va, så våra människobrudar här (alltså vår service personal så att säga) de fick åka å hämta småbrudarna på katthemmet, då de inte kunde tänka sig ett liv utan oss… ( vilket man kan förstå…) Så NU är de här  – men lite blyga å sjåpiga, kan man ju tycka – gömmer sig å så – hm…Det gjorde ju inte vi!!!
Aina
flicka
MEN Jag har i alla fall hittat min favoplats – helt klart – Brudar (gäller denna gång samtliga) bara så ni vet!!! Soffan e min! 😎
Trassel
Ludde (von Ludvig): Öh…  Hörru Trassel… Fan – du kolla vem som har slinkigt ner här bredvid!!!
alla
Trassel: Jösses ser man på – Det tar sig!
Aina: Hmf… Vadåra – va snackar ni om – va, va???

 

Avslöjad!

Tjena hej!
Bim King heter jag.
Jag är ganska nyinkommen och kommer ursprungligen från en kattkoloni i Nacka.
Eftersom jag inte hade en aning om vart jag hamnat så var min plan att spela svår och besynnerlig när jag kom hit, jag låtsades alltså att vara en riktig skyggis 😎
Men brudarna här visade sig vara ganska smarta så det tog inte lång tid innan jag blev avslöjad 😉
Nåja, det kan jag leva med…Det är ju faktiskt rätt skönt att bli klappad och på kuppen så har de döpt om mig till Simsalabim 😀
(de tror typ att de är de själva som har trollat och gjort mig tam…jag sa att de var ganska smarta, alltså inte jätte smarta 😉  men det bjuder jag på…
// Bim King

När ingen ser;-)

Jag är ju van att bli igenkänd för mina mullrande morrningar och spottande fräs men för er som inte redan sett igenom denna fasad så vill jag bara ge en lite hint 😉
Innerst inne så är jag en extra ordinär goding som älskar klappar, kel och att bli borstad 😛
Hittills så har jag bara visat det för några enstaka utvalda och oftast när ingen annan ser men jag tyckte det var dags att ”komma ut” och visa mitt riktiga jag nu 😉
Så nästa gång du kommer hit… Bjud på nåt gott så får du klappa lite om du törs 😎
(och nej, jag vet att brudarnas rakning av mig inte blev så snygg – men den nya frisyren är väldigt skön)
// Madame Zigrid
 

Veckans kluring ;-)

Hej på Er alla!

Jag heter Solveig och är ganska nyinflyttad hit till Katthemmet efter att ha bott med mina två ungar i jourhem en tid. Nu har barnen flyttat och jag är ny här på residenset. 😉
Solveig 3
Jag vet att dom flesta kör en slags presentation av sig själva, men jag vill ju inte va som alla andra och bara följa strömmen utan jag kör mitt eget rejs. 😉
Solveig 2
Så idag bjuder jag på veckans kluring, den är svår! Så lyssna noga nu…
Katthemmet i Vaxholm har många katter från olika kattkolonier. Kluringen är:  Vilken familj/koloni har vi flest familjemedlemmar av – just nu här på Katthemmet?!
Tex:
– Ingarö kolonin med bla Tuffing, Chippis m.fl.
– Mörtnäs kolonin med bla. Björne, Soya m.fl.
-Sollentuna kolonin med bla. Lady, Pillan m.fl.
– Visst! Jag vet, det här är svårt… Men vet man inte direkt så kan man ju kika runt på våra katter där det står vart dom kommer ifrån. (Ett tips på vägen: Läs vad katterna har för efternamn, ibland – dock inte alltid… kan det vara en ledtråd…). 😉
Tävlingen pågår t.o.m. Söndag!
Lycka till! 😀
/ Solveig Vall
 

Hi my name is Melvin, Melvin af Margona. ;)

Melvin: Du där snygging… Ja just DU… kom lite närmre… 😉
Melvin (5)
Tjena! Va sägs om att slå dig ner här hos mig och kela lite? Lite magmojskli skulle sitta fint! 😎
Melvin (6)
Mmmm… Du Ja heter Melvin och är en snygg grabb i lyxförpackning som är redo att ge lite kärlek till den som behöver det... 😉
Meya
Meya: Nej, men skämtar du med mig??! Melvin du är bara för piiiiinsam, jösses vem tror du faller för sånt där dravel!!! Fnys! 🙄
Melvin (7)
Melvin: Äsch syrran lägg ner vettja, jag försöker ju bara charma brudarna… Va är det för fel på det liksom?! De smälter ju som vax mellan mina tassar!!! Kolla bara på Blondinen – hon kan ju inte gå förbi min box utan att komma in å pussa på mig… Ha! 😀

/Melvin and (pain  in  the  as  sister…) Meya

En sorglig dag…

Ringo – Som vi valde att kalla dig – Du blev upphittad i Saltsjöbaden.

ringo

Du dök upp vid ett hus för ca 6 veckor sedan, kastrerad, helt tam, mager och troligen väldigt gammal – Du var trött, smutsig och tovig.
Vi tror inte att du varit hemlös länge för du skulle inte ha klarat dig på egen hand någon längre tid – Du var i alldeles för dåligt skick för det.
Du måste ha haft ett hem under hela ditt liv, men vad hände? Kanske blev din matte/husse sjuk, kanske var de gamla och inte såg att du var sjuk? Kanske gav de dig inte den omsorg och mat som du behövde? Vi vet inte, vi kan bara gissa… Du var kraftigt avmagrad, saknade en del tänder och hade höga sköldkörtelvärden och behövde medicin för det.
Du var så trött men ändå så tacksam, du vilade gärna huvudet i vår hand och blundade.
Vi önskar att vi fått se dig få tillbaka din kraft, fått se din päls bli blank igen och få se gnistan i dina ögon – men det blev inte så kära Ringo. Du var för trött, du orkade inte kämpa fast vi kämpade för dig dag som natt. Du var hos oss så kort tid men du berörde allas hjärtan – Alla frågade, hur mår  Ringo i dag?

Det enda vi kunde ge dig Ringo var ett hem och oändligt mycket kärlek den sista korta tiden du hade kvar och ett värdigt slut – I stillhet fick du somna in bland mjuka filtar i din bädd på katthemmet – Sov nu i ro – Du älskade vän  [emoji heavy black heart]

 

Lilla Rositas berättelse…

Rosita blev hittad på en Torsdag längs med strandpromenaden i Alvik ca. 6v gammal av en dam och blev inlämnad på djurkliniken där hon fick åka med en sköterska hem över natten i väntan på att hitta en amma…
Lilla Rosita var i bedrövligt skick vid upphittandet och var rejält avmagrad och hade troligen försökt äta jord eller vad hon än stötte på och hade p.g.a. detta en mindre skada vid munnen…
Hon blev noggrant genomkollad av veterinär och trotts rejält med smuts hade hon tur nog inga större skador än just den vid munnen samt avmagringen, sköterskan matade Rosita (som då kallades Rosa) varannan timma med bara någon matsked i taget då hon hetsåt och det kan vara farligt att låta henne äta fritt när hon har svultit.
När Katthemmet blev kontaktade på Fredag morgon så kom dom genast att tänka på supermamman Tuva som redan hade adopterat en unge (Amber) och som hade nu 7st stora ungar som inom en vecka skulle börja flytta och hon diade fortfarande alla vilket innebar att det skulle finnas gott om mjölk över till en liten kattunge.
Jourmatte till Tuva blev tillfrågad och svaret kom direkt: Självklart tar vi hand om henne!
Jourmatte tvekade inte att åka till Alvik för att hämta lilla Rosa (som snabbt blev omdöpt till Rosita) men då hon luktade något fruktansvärt illa blev det svårare att få mamma Tuva att acceptera Rosita vilket hon inte heller gjorde vid första anblick, nu blev det upp till jourmatte att bada och torka en mager liten kattunge och sen ”gnugga” henne mot en av mamma Tuvas egna kattungar för att hon skulle lukta som dem.
Mamma Tuva var misstänksam till en början men med lite stöd av jourmatte fick Rosita dricka sin första riktiga mamma mjölk, från supermamman Tuva, på vem vet hur länge och oj så gott det var!!!
Rosita accepterades omedelbart av sina tillfälliga syskon men fick starkast band till Aston, som tur nog skulle stanna hos jourmatte och mamma Tuva för alltid, vilket innebär att hon idag inte är ensam kattunge utan har en storebror som är villig att lära henne allt han kan. 🙂
Dagarna gick och jourmatte gav Rosita mat i små små portioner i väntan på att Rositas mage skulle stabiliseras och direkt började jourmatte jobba på att få Rosita trygg, för vad som än hade hänt så hade hon inte blivit hanterad på ett bra sätt tidigare då hon var mycket rädd och stressad första veckan. 🙁
Lilla Rosita är nu efter 1,5v i jourhem en välgödd, ren och väldoftande kattunge precis som det ska vara. 🙂
Men hon är fortfarande lite rädd på större ytor, men kan rejsa rejält själv eller med brorsan Aston och mamma Tuva tvättar och donar till hennes stora belåtenhet men huruvida hon verkligen diar mamma Tuva är osäkert, Rosita växer så det knakar och har en mamma som finns där för henne och en bror att leka med vilket är viktigast och hon kan numera slumra in och sova avslappnat inlindad i en mysig filt i jourmattes knä vilket är ett stort steg närmre att bli en trygg och glad kisse.
Jourmatte berättar: Vårat lilla pyre Rosita går inte lös som våra andra kattungar har gjort då hon är stressad på större ytor och behöver bygga upp ett inre lugn, jag vill att hon ska bli en trygg kisse och hon gör nu stora framsteg efter bara 1,5v hos oss. Nu jobbar jag dagligen på att få henne trygg och stark och vi har kommit en bra bit på vägen, hon kommer få bo här hos oss tills hon är 12v gammal och är redo att flytta till ett eget hem där det finns en snäll kattkompis gärna i samma ålder.  [emoji black heart suit]
 
 

Oj oj snart så är det dags! :D

Roxxi: Tänk om det är just MIN matte eller husse som kommer hit idag?
Roxxi (1)
Tänk om det är just rätt hem för mig och jag kan få bli bokad… det Måste ju vara MIN tur nu, eller hur Pillan?
Roxxi (2)
Pillan? Piiiiiiillan!!!
Roxxi (6)
Pillan: Ja, jag kommer vad är det du ropar om?
Roxxi och Pillan (3)
Roxxi: Jo, jag satt just och funderade på att det är ju Lördag idag och då kommer det en massa människor hit och med tanke på hur många katter som blivit bokade nu i höst visst borde det vara våran tur idag?
Pillan: Tja, jag vet inte vi har ju vissa krav liksom, vi kan ju pröva att spela svårflörtade och om vi gillar någon speciell kan vi ju blinka och se så där lite sockersöta ut, då faller dom säkert direkt! 😉
Roxxi: Vilken bra ide vi kör på den! Idag känner jag bara att det måste vara våran tur, du och jag ska nog kirra ett sjysst hem idag! 😉
/Roxxi och Pillan två Pangbrudar med stora personligheter som är redo att bli bokade och få flytta till egen lya! 🙂
 ( Å just det … Det var en hälsning också… Brunetten och Blondinen här hälsar att det är en viktig dag i morgon… KANELBULLENS DAG Tydligen – vad det nu skulle ha för större betydelse i universum? Men… Deras hälsning är i alla fall att då det nu är den där dagen i morrn så kan ni alla som kommer gärna få ta med er en kanelbulle till dem- de där gottegrisarna… Hm – ja då var den hälsningen framförd då…) 🙄
 

Snart är det lördag!!!

Bim: Åh Äntligen är det snart lördag, snart kommer alla tvåbeningar hit för att hälsa på oss, tänk om någon ser just mig och min nya bästis Ibra i morrn?! Tänk om…
Bim (6)
Ibra: Lugn polarn, lugn bara när dom ser dig och mig kommer dom inte kunna hålla sina tassar borta, självklart kommer någon att falla för oss. Håll dig nära mig bara så ska du se att dom faller pladask bara dom tittar in genom fönstret. 🙂
Bim å Ibra (4)
Bim: Oj… Nu blir jag helt pirrig i magen knappt så jag kan sitta stilla! 😀
Bim å Ibra (2)
-Jag är ju inte så van vid det här med Lördagsvisningar ännu men nu kittlas det i morrhåren av spänning… Ibra snälla får jag ligga här nära dig hela tiden på den där visningen i morrn?
Ibra: Självklart polarn, inga problem jag håller dig i tassen om du blir för ivrig. Lita på mig, jag håller koll här å berättar så fort de börjar dyka upp!  😉
Bim å Ibra (7)
Ibra och Bim är ivriga inför morgondagens visning på Katthemmet, du kommer väl och hälsar på?! 😉

Gissa vem som är vem!

Här är tre bilder på tre av våra katter här på katthemmet, men så galet – Vi tycks totalt ha glömt bort vad de heter!!! 😯
Hur löser vi detta? Jo med en Torsdags tävling så klart!!! 😎
Regler: Den som först listar ut vem som är vem dvs namn på dessa tre katter får bestämma vilket extra gottis våra tre raringar ska få på Lördag kväll.
Katt 1.
Harmy (2)
Katt 2.
Mimmi (3)
Katt 3.
IMG_3498
Gottis alternativ:
Temptations godis,  Kokt Kyckling, Tonfisk, Gourme mousse
Tips: Kommer ni inte på vem som är vem bara genom att se dessa foton så kolla in bilderna på vår hemsida, under fliken ”Våra Katter”!:)

Vår fina Oktoberkatt

Linnea

Linnea och hennes ungar uppmärksammades av en kille som arbetade på en mack vid Roslagsstoppet intill E 18. Han fångade in ungarna och körde dem till ett katthem. Efter en tid födde hon en ny kull. Även dessa fångade han in, men Linnea och en unge lämnades kvar och ungen försvann under hösten.
Så småningom fick vi vetskap om hennes öde och hon fångades in och fick komma in i värmen. Hon blev id-märkt, kastrerad och vaccinerad. Linnea har varit väldigt lugn och orädd sedan hon kom in, så vi kan återigen konstatera att hon är en av dem – en övergiven tamkatt som farit illa och blivit förvildad.
Vi misstänker att hon kan ha smitit från en bil som stannat där för att handla och då inga hus finns i närheten bosatt sig under lastkajen. Hon levde där nästan ett helt år och det är väldigt tragiskt att ingen har frågat efter henne.
Vi ger henne den tid hon behöver för att vänja sig vid hur det är att vara inne i tryggheten igen.

Linnea provbor nu hos en familj i Upplands-Väsby 🙂

 

Mirakelhem :-)

Så det kan vara… Hos oss var det så kinkigt så… Där spelade vi sååå svårflörtad så…
Men när han och polaren Trasselsudden flyttade för att provbo/i ett underbart hus i skogen/mirakelhem – då minsann…
L, T 1
Sååå simsalabim –  förvandlades man till en knäkatt 😆  Nä då, vi är inte ett dugg avundsjuka vi inte – att vi aldrig haft von Ludvig i knät – never ever….
Ludde knäkatt
Ja menar det var väl ändå vi som gjorde förarbetet eller… inte… hm… 😳

Vi undrar bara en sak…
Kunde vi kanske få receptet  –  hm… Tro? 🙄

Ta det lugnt med Kattmyntan!

Zalve: Jag fattar ingenting just nu… Varför snurrar våran bädd som att vi vore ute och typ segla eller nåt?! Urk…
Zalve o Sally (1)
Sally: Men Zalve – Har du nallat på Kattmyntan nu igen?! Har jag inte förklarat för dig att sånt måste man göra med måtta, man kan inte gå loss totalt så som du gör… Hmf!
Zalve o Sally (2)
 Zalve: Jaha… Du menar att det inte är bädden som snurrar… Är det hela katthemmet som är ute och seglar?! Jisses!!! 8o
Zalve o Sally (3)
Sally: Nej du Zalve… Det enda som snurrar här är det du har i skallen… Kan du sluta gunga fram och tillbaka nu och bara ligga stilla är du snäll – Tack!
Zalve: Jaha… Menade du såååå… Tja, bara att hålla i sig tills stormen lagt sig alltså!  😉
Sally: Typiskt karlar… S U C K!!!  🙄

Gäääsp… Är det morron redan?!

Kurre (13)
Ja men visst nu börjar alla brudarna droppa in genom dörren, undrar om dom öppnat rastgården än…
Kurre (10)
Japp de hade de! Topp!  Då kan vi köra lite yoga med Solhälsningen utomhus idag… Aaauummm…
Kurre (5)
När man just har tränat lite måste man tänka på morgontvätten, detta är viktigt så brudarna inte klagar på att man luktar svett! Man har ju sitt rykte att tänka på! 😉
Kurre (2)
Kurre (1)
Jahopp! Då var jag klar med morgonjympan och tvätten! Dags att kolla om brudarna börjat bjuda på frukost än. 😀
Kurre (6)
Sååå –  Tjadå mina vänner vi hörs en annan gång!  🙂 (Om jag inte blev bokad i går å har flyttat förståsss!!!) 😉
/Kurre Ståhl
Störst, Bäst och klart Snyggaste Katten på haket! Peace!  😎
 

Ruskväder

Vilja: Alltså jag förstår inte vad alla gör inne idag?! Det är typ fem katter ute i rastgården, har inte alla förstått hur kul det är att sitta ute och dra lite tokrejs när vinden blåser som värst, det är ju sååååå roligt!!!! 😀
Vilja (1)
Kyle: Nä, där drar jag gränsen, jag tänker inte kliva upp ur min bädd förrns solen tittar fram igen och all det där evinnerliga regnandet har slutat! Så det så! 🙁
Kyle (2)
Vilja: Okej att det är kanske lite blött ute… men det är flera som vågat sig ut, titta bara både Panther, Majan och Mandus bland andra. Nu tycker jag nog allt att du är liiiite löjlig Kyle! 😛
Ruskväder (3)
Kyle: Spelar ingen roll, nu vill jag inte lyssna mer på dig Vilja, nu sätter jag tassen över öronen och IGNORERAR dig Totalt! Fnys!
Kyle (3)
Vilja: Äsch… Ingen har väl dött av lite vatten!  😉
 /Vilja Grey
 

Snövits SPA

Snövit ville ju så klart hjälpa sina gamla polare på katthemmet – Så hon bestämde sig för att öppna eget 🙂

Snövits SPA

Specialitet: Tassijouitsi massage från Pyrenéerna, en avancerad tassteknik som används i 100-tals år bland bergskatterna i Pyrenéerna. Den ger en fullständig bearbetning av kroppens alla muskler på djupet och den avslutas med en mycket uppfräschade snabbtvättning av klienten. (I videon ovan kan ni se en snabbdemonstration av massagen).
Vill ni boka tid?
Förskottsbetalning gäller: 200 kr / 5 minuter (det är ju drygt att trampa så det måste ni ju förstå!)
Insättes på pg: 540710-1 Märk inbetalning Snövit SPA
Välkomna!
🙂
 

Ouppfostrade grabbar! *suck*

Zafira: Du Dogge, försök inte med något larv nu, jag är INTE tjurig över att ligga framme och chilla! Desto mera upprörd är jag över hur min holk kommer lukta när du legat med rumpan där intryckt hela dagen… 🙁
Zafira (1)
Nej, ju mer jag tänker på det…  Jag får helt enkelt hitta en ny holk –  En tjej har ju sina krav liksom. *Fnys!*
Zafira (2)
Å du Marley, oroa dig inte – Vem vill inte ha dig i sin familj liksom?!
Hmm… Jo du – Hittar ni ett hem med plats för tre så lägg in ett gott ord för mig också va, gullet… 😉 <3 <3 <3
/Zafira
 

Trångbott?

Men Marley vad du gnäller… Du vet väl att det är rumpan som är viktigast om man vill undvika att bli förkyld!
Dogge (1)
Så  jag har mitt på det torra typ, vare sig det är trångt eller inte. 😉
Dogge (2)
Men bruden här bredvid är desto kinkigare… Zafira sluta upp att muttra nån gång! Du dööööör inte av att ligga framme nån gång ibland – Idag är det här huset mitt! 😛 (Ja, eller snarare min rumpas….)
Forts. följer…
 /Dogge

Fullbelagt…

Marley: Nej det här duger inte, nu får det räcka! :(>
Marley (1)
Det är så fullbelagt här på Katthemmet att inte en endaste holk eller bädd är ledig.. nu får det vara nog, det är helt klart dags för mig och pappa Bobby att flytta till EGET! Vi vill ha en sjysst soffa att sova i, och ja minst en säng.. helst två. 😉
Tja, vad mera då.. jo någon som vill leka och kela och som såklart serverar oss något extra gott varje dag…
Marley (2)
Menar ni ser ju att jag inte ens får plats men kolla in Dogge, han har ju bara rumpan i holken.. det är illa! 🙁
Marley Prinsen Zafira o Dogge (2)
Eller vad säger du Dogge?!
Forts. följer…
/Marley King

Låt mig presentera mig själv.

Kyle Green här, jag är Katthemmets hetaste grabb och jag känner att det är min tur att presentera mig! 🙂
Kyle (1)
Jag är charmerande, stiligare är många andra, ytterst socialt belagd och kan charma mig in hos de flesta tvåbeningar! (Men dom mindre tvåbeningarna har lite svårt att förstå när jag försöker fostra dem lite lätt.. så kanske inte sådana små tvåbeningar är något för ett framtida hem?!)
Kyle (2)
Jag är snäll, men har förstås mycket bestämda åsikter om hur saker och ting ska vara och accepterar inget annat än att ses som Kung i ett framtida hem. Och har jag nänmt hur mycket jag äääääälskar att kela? 😉
Kyle (4)
Tja, ni måste bara träffa mig personligen jag är ju en kille i mina bästa år, och jag trivs visserligen rätt bra här på Katthemmet men jag vill ha ett eget hem nu, så välkommen hit på Lördag och träffa en riktigt charmerande ung herre, kanske kan det vara just mig du saknar i ditt liv? 😉
Kyle (5)
/Kyle Green

Semestern är över…

Nu är det dax att hålla ordning på brudarna igen och se till att de gör vad de ska å på rätt sätt – typ…

Lucaz
Slitigt är det i alla fall – det ska ni veta!
Ingen rast å ingen ro här inte man behöver många gourmetmellanmål för att klara trycket!
Hallå köket!!! Kan jag få beställa? 1 kyckling gourmet med x-a sås tack!!!
lucaz 2
/Lucaz

Oj oj oj

Nu e vi trötta, efter det dära som de kallade öppet hus eller nått i söndags…
ungar 4
Vicken dag – De va en massssssa folk här å klappa på oss och lekte med oss och som vi fick klättra på och tugga på – super kul va de!!!
WP_20140907_003
Men oj oj oj va trötta vi blev sen… Å så tror jag att vi blev typ bokade eller nått- va de nu betyder… Det får vi fundera på sen vi vilat oss lite!
Hej dåra från: Amber, Adina, Adrian, Aimeé, Aurelia, Avery!
Harmy trött
Harmy: Jo ja håller me de var trevligt – speciellt alla presenter vi fick som jag öppnade sedan alla gått!!!  🙂 (Här nedan ett litet urval av allt vi fick!)
WP_20140907_008
WP_20140907_009
Jag hade att göra hela natten sen att provsmaka å så… 😎

STORT TACK!!!!

Friends 4-ever!

Här på Katthemmet diskriminerar vi INGEN!

Här tar vi hand om varandra så ingen behöver vara ensam eller känna sig utanför, för det är sånt vänner är till för. 🙂
Marley Bobby och Affe (3)
Häromdagen chillade jag Marley med min pappa Bobby och hans polare Affe med varandra, vi snackade lite och tvättade varandras öron och ja – bara njöt av dagen när vi såg att Prinsen låg på en pall bredvid och såg lite nere ut…
Marley Bobby Affe o Prinsen (3)
Vi frågade honom vad som var på tok och han berättade att han kände sig lite ensam och såklart sa vi till honom att komma upp till oss och chilla, och han blev såååå glad!
Marley Bobby Affe o Prinsen (2)
😉 Och har jag nämnt det att vi är alla killar och vi är hittade på helt skilda platser i Stockholm men är såklart goda vänner ändå, jag har nog hört dem där skumma ryktena om att vi grabbar (vad det nu har med saken att göra?!) inte skulle fungera ihop… Varför skulle vi inte det liksom?!
Tja, det var väl allt nu ska vi chilla vidare! Vi hörs en annan gång! 🙂 Ha en fortsatt bra Måndag!
Marley Bobby Affe o Prinsen (1)
Marley King
Bobby King
Affe Thelastone
Prince Charming, alias Prinsen
 

Tjena allesammans!

Toy här.. vi chillar lite jag och polaren Mandus:
Toy och Mandus (3)
Ja, vi måste ju vila upp oss för i helgen ska det ju komma en massa tvåbeningar hit och kolla hur vi har det vad var det det hette nu igen.. jo, vi ska ha Öppet hus på Söndag! 🙂
Så tja, vi måste vila en stund till.. vi ses på Söndag! 🙂
/Toy och Mandus

Äntligen är det Fredag!!!

Ni vet väl vad det betyder eller hur?!
Mmm just det.. Fredagsmyyyyys!!! 😉
Henke (1)
Extra god middag blir det nog, kanske man kan tigga till sig lite gourmet istället för den vanliga maten Mjau.. hmm.. och efteråt vill jag nog ha… tja, varför krångla till det lite tonfisk kan ju aldrig bli fel, eller varför inte lite temptations…
Henke (2)
Mmm.. nu börjar jag snart dreggla. 😛
Henke (3)
Nej, dags att gå och kolla vad brudarna har för sig i köket tror jag…  Som sagt det är ju Fredag så något gott kan man ju kunna locka till sig. 🙂
Vi hörs!
/Henke – Som Ääälskar Fredagsmyyyyysss.. 😉
 

Jag hörde nån gång…

Minns ej av vem exakt vem han va, men han var en klok kines eller nått typ å sa att man fick bättre ögon om man gymnastiserade dem typ så här: Man skulle först titta ditåt…
bobby 2
 
Sedan hitåt…
bobby 1
Å sedan rakt  fram typ…
bobby 3
å ja… Sen samma sak om igen typ nåra gånger…
Vet inte om det var sant va!  Men spelar roll? Man kan ju alltid testa man vet ju aldrig 😉
Å alltså va! Det känns som jag ser mycket bättre REDAN!
bobby
Alltså, såg taket verkligen ut så där förut – Hm… Cooooolt! 😎
/Bobby

Vår fina Septemberkatt

Angelica

Angelica har levt i ett bostads-område i Täby Kyrkby. Upp-hittaren trodde att hon bodde någonstans i området, men så en dag kom hon med en liten kattunge och de insåg att hon var hemlös. Det bekräftades sedan när de hörde med grannar som berättade att hon året innan hade fött en kull ungar på deras tomt – varpå de hade ringt viltvårdare som kom och avlivade dem…
Mamma Angelica fick komma raka vägen till katthemmet för kastrering medan hennes tre ungar fick bo hos upphittaren i väntan på plats. Sedan åter-förenades de på katthemmet – Angelica och hennes ungar Rodrigo, Carmen och Chica.
Hon är fortfarande blyg och lite avvaktande men vi tror att hon är en förvildad tamkatt som levt ett hårt liv ute med sina ungar, vilket har gjort henne misstänk-sam mot människor. Så vi ger henne den tid hon behöver och hon gör små framsteg varje dag!
 

Hej låt mig presentera mig själv!

Marco (1)
Jag heter Marco (Lite pinsam kuriosa: När jag först kom in så kallades jag för Lady Marion… Men sen kom de till insikt… Ja – ni fattar va?) 🙄
Marco (3)
Jag kommer från Riddersvik i Hässelby med mina polare Lady Rowena, Robben, Ibra som redan har presenterat sig här på bloggen.
Marco (5)
När jag kom hit till Katthemmet var jag väldigt blyg och ville mest vara med min vän Rowena, men nu har jag varit här i ett tag och känner mig lite mera varm i pälsen! 🙂
Jag uppfattas som blyg men jag rör mig runt i hela katthemmet nu och har massor av vänner, brudarna som jobbar här är alla så snälla så dom får klappa mig lite försiktigt nu och jag kan även äta lite gottis ur deras händer.
Tänk vilken tur jag har som fått komma hit med alla mina vänner och nu väntar jag, liksom dom, bara på att MIN familj ska komma hit och se mig. För jag är en goding, en riktigt charmör som njuter av livet och nu vill ha en skön säng att sova sked med min människa i och såklart vill jag se på fotboll på tv.n med min framtida husse och bli lite klappad och få gottis i soffan… men en vän vill jag ha med mig, det finns flera att välja på för jag är nästan vän med alla här på katthemmet.
Marco (4)
Så kom hit och be brudarna visa upp mig för du kommer inte kunna låta bli att falla totalt för mig!  😉
Vi ses snart!
Kramar från Marco
 
 
 

Jag sjöng om vardagen här på Katthemmet jag,

 
Ibra (8)
För jag gillar faktiskt Katthemmet för jag trivs så bra här.. jag sjöng min egen tolkning som heter: ”Ibras vardagsvisa”, musiken är förståsss detsamma som i ”Idas sommarvisa” men går lite mer så här:
Ibra (3)
”Du ska inte tro det blir rent om inte någon sätter fart,
vi har ju kissat i hallen och lite på mikron såklart,
här regnar det inte in för vi har fått ett tak – på våran gåååård!”
Ibra (2)
 … ja osv såklart... 😉
Ibra (6)
Och sen så är det inte allt att vara cool eller ha alla brudarna man kan ju faktiskt vara snäll och go också det är då man får vänner för livet. 🙂
Ibra (5)
Hej då från / Ibra

Men hallå!!!

Alltså lyssna inte på den där Henke va!
Vega (1)
Menar jag sjöng ju också på karaoke tävlingen, och jag vara coolast av alla, och jag körde ingen smörlåt som Henke gjorde… Fnys!
Vega (2)
Jag körde ju faktiskt med en hårdrockslåt! Alla kanske inte vet det men jag är faktiskt en tuff brud som vågar mer än vad alla tycks tro…
Vega (3)
Vet ni vilken låt jag sjöng?! 😉 Jo, ”I wanna rock” med Twisted Sister!!! 😀
Det var allt från mig/ Vega the Rocker!!!  😎
(Så skulle vilja passa på och ansöka om att få byta efternamn faktiskt… Ja menar VIOL vadå??? Hm…   Vega the Rocker passar mig mycket BÄTTRE – Eller hur?!)

Tjeeena!

Henke (8)
Igår eftermiddag körde vi lite Karaoke i stora rastgården, själv värmde jag upp en stund innan och sen körde jag hårt med låten: ”Det vankas kärlek banne mig!”. 😀
Henke (2)
Henke (3)
Och vet ni vad tjejerna blev som tooooookiga i mig! <3 <3 <3
Henke (4)
Henke (6)
Tja, det var väl allt.. det är ju inte alla som känner till min skönsång… Så man måste ju berätta att jag är grymmaste sångaren här på Katthemmet – så klart! Gääääsp… Nej, nu ska jag lägga mig och sova en stund till man blir ju lite trött av att va super stjärna, vi hörs en annan gång!   😎
Henke (7)
Tjadå från Henke

Min mamma är UNDERBAR! <3

Hej, Emil här.. som ni ser myyyyyyser jag med mamma, hon tar så bra hand om mig och tvättar mig och pussar mig, det finns INGEN som min mamma! <3 <3
Ja, förståsss älskar jag även min pappa Bobby, men han har flyttat nu (ja, jag vet den här filmen gjordes en dag före pappa flyttade). 😉
Men har ni hört den roliga nyheten? Inte… Låt mig komma närmre så ska jag berätta..
Jo, lilla jag, min brorsa Sammy och även mamma Smilla ska få flytta tillsammans! Det ni! 😀
Tja, nu vill jag mysa mer med mammsen… Vi hörs senare!
Emil Smilla
/Emil

Amber här!

Sorry, hade tänkt höra av mig tidigare – men vi har fullt upp med att röja här hemma… Så matte har inte haft tid att fota oss typ, hon har bara städat upp efter oss typ…Ja, något sånt muttrade hon om iaf, hihihi. ;p
Ja, hon filmade iaf mig när jag chillade lite i vardagsrummet (ja, vi har tagit över heeeela huset nu mer eller mindre) och sen filmade hon lite när Avery, min lillebror, kom och mös en stund med mig innan vi sov middag.
Så tja, detta är vad jag har från oss just nu… Men ska försöka få fart på matte så hon filmar och fotar oss lite mera. 😉 Typ klättra lite i gardinerna å sånt… 😉
Hej då!
från Amber

Åååå va skönt!

Att det äntligen regnar tycker jag!

Lucaz (2)

Nu kommer den där läskiga branden i Sala äntligen att slockna!
För det är ju verkligen på tiden att det slutar brinna där nu… Några av våra polare Pappa Simson & Calle bor ju där också 🙁 men allt va väl med dem som tur va! Skönt!!! Nu kan man slappna av lite…
Lucaz (1)
Vi hörs!
/Lucaz
 
 
 
 
 

Har ni hört?!

Jo, några som har varit här och hälsat på ett par gånger nu vill att jag, min son Marley och våra vänner Zenobia och Zack ska komma hem till dom och provbo, spännande eller hur!! 😀
Bobby
Marley fick en boll av en av dom mindre tvåbeningarna som han är jätte STOLT över och han jamar och ojar sig över att den bollen minsann nu är ENBART hans! Fast sen fick han minsann veta att man ska dela med sig och det har han gjort (om än motvilligt) men gissa vem som sussar med bollen om dagarna? Och sen säger han att jag ska sluta behandla honom som en unge… Han beter sig ju precis som när han var liten å leker som om han vore en kattunge så hur ska jag kunna se honom som stor pojke då va?!
Marley
Sen så vet väl alla att han aaaalltid kommer vara min lilla pojke.. spelar ingen roll hur gammal han blir – Marley är min son och pappa vet bäst, så det så!
/ Bobby
Marley redigerad bild
Nä nu är du bara löjlig farsan! 😛
Visst har jag lattjat mycket med bollen men inte har jag haft den som någon snuttefilt heller… störtlöjligt! Och du nu när jag börjar bli en stor grabb på riktigt tycker jag du kan sluta bete dig som att jag vore typ 5 månader…
Men jag håller med pappa om att det ska bli såååååå roligt att få provbo hos vår nya familj, jättespännande faktisk – å vet ni? Vi åker redan på onsdag!!!
Vi hörs!
/Marley
 
 
 
 

Hej då Katthemmet!

Bara så ni vet så blir vi kvar här för gott!!!

Vi får gå ut nu å det e såååå cooool! Sååå mycket att utforska! (Fast en del skummisar stryker runt här  – som den här typen som låg ute på trappan å vägrade svara när jag snackade med den… Hm…
Oliver-Simba-1-2014-08-06
Men ja snacka med den ändå att nu e de ja som bestämmer här!
Oliver-Simba-11-2014-08-06
Å den verka fatta galoppen – den håller sig i skinnet!  😉
Oliver-Simba-3-2014-08-06
Vi kan klättra i träd å har en massa  mysiga platser att ligga på där man kan slappa å spana på!
Hej då nu har vi inte tid med er längre måste iväg! 😎
Oliver-Simba-18-2014-08-06
Hälsningar från
Simbaaaaa å Oliver så klart! ( Brothers)

Hejsan, Trassel här!

Alltså det är inte Trassel… Ja menar – det är JAG – Trassel – Trasselsudden! 😀
Trassel
Vet ni vad som hände här förra helgen? Jo, det kom hit ett par tvåbeningar som fixade så vi kan vara ute utan att bli blöta, ni förstås dom satte upp ett nytt fint tak på vår stoooora rastgård så nu kan vi vara ute typ jämt!  Cooooolt va! Jätteshysst av dom måste jag säga, och SNYGGT blev det också! 😉
Rastgårdarna (2)
Sen har en massa andra tvåbeningar.. ja några av alla som är här titt som tätt och fixar, dom fixade med blommor och dånt dära ända sedan nu i våras typ, och nu så blommar det och luktar gott och sådär när vi hänger här ute i rastgårdarna.. kolla bara på bilderna här, visst har vi fått det Fiiiiint! 😀
Rastgårdarna (4)
Hej då från Trassel! 😉
 
 

Solhälsning från Lilla Grå

Låt mig berätta vad som händer här på Katthemmet varje morgon,
jo det börjar med att någon (vanligtvis Brunetten, Blondinen eller Lillbruden) kommer hit och ger oss alla frukost på sängen.. (visst har vi fostrat dom bra våra tre personliga slavar… oj, jag menar betjänter – så klart!)  😎
Lilla Grå 1
Sen rensar dom alla våra toaletter, ni kanske kan spola i era men det kan inte vi så här har vi handtömning av vår personal som består av alla tvåbeningar som kommer hit, dessa toaletter töms sisådär 5-6 gånger varje dag. 😉
Lilla Grå 2
Men efter frukost och toabesök sätter vi oss alla uppfordrande framför våra kattluckor, och inom kort öppnad dörren till himlen! Mmm… Vi kan sitta, sova, ligga, busa och bara njuuuuuta allesammans ute på våra egna uteplatser, vi får känna vinden som far igenom pälsen och morrhåren och vi kan känna doften av havet som är så nära att vi nästan kan känna smaken av det. 😀
Lilla Grå 3
Här är vi sedan medan våra betjänter städar och donar där inne där det är så varmt att man omöjligt kan vistas där, och vi bara njuter och har det gott tills vi hör ljuden av att lunchen är serverad –  vi vill ju helst bli serverad i rastgården (förstår ju vem som helst) men allt som oftast måste vi ta oss in en stund om vi vill ha något gott. Lillbruden har vi dock fostrat så hårt att hon (oftast) stället ut ett fat på gården åt oss –  vi jobbar fortfarande på att alla andra tvåbeningar ska ta efter detta förnämliga beteende! 😉
Lilla Grå 4
Jo, varje morgon har jag en liten yogastund, morgonstunden jag har för mig själv ute på dom solvarma bänkarna är helt ovärderlig! Jag sträcker på mig och vrider på mig så alla kotor och muskelknutor släpper och sen ligger jag en stund i solen som värmer upp musklerna och sen är jag redo för dagen och till kvällen är det rejs som gäller! Jag må vara till åren men det är det ingen som skulle tro om dom träffade mig! Ni förstår –  jag är i mitt livs bästa form så inte ens smågrabbarna här på Katthemmet kan hålla tassarna borta… (hi, hi) 😎
Lilla Grå 5
Nej – nu ska jag chilla en stund, vi hörs en annan gång!
/Lilla Grå
 

Halloj allesammans!

Yes!!! Hon kom hit IGEN – till mig – SÅ KLART!!! :-D
Nisse (4)
Nisse (1)
Nisse (2)
Nisse (3)
Nisse (5)
Nisse (6)
Lillbrudens dotter var här i veckan och busade MASSOR med mig!! Hur kul som helst! 😀 Jag har funderat ett slag nu och har beslutat mig för att jag vill bo hon någon som har sådana dära små tvåbeningar som vill leka MASSOR med mig å så vill jag kunna gå ut! Ni förstår – Jag har just upptäckt hur skönt det är att få komma ut i rastgårdarna här på Katthemmet och det i sin tur väcker ju liksom både bra och dåliga minnen… Men känslan av vinden i morrhårren och att kunna ligga i skuggan och bara slappa –  Ja den går inte att återskapa inomhus så utegångsmöjligheter är ett KRAV måste jag nog säga…   😀
Jag är ju snyggast (utan tvekan) här på Katthemmet så kom hit och hälsa på vetja! Jag är redo –  jag kan nog knappast bli mer redo… Kom nu så ska jag charma er av stolen! Jag loooovar –  Ni kommer inte kunna låta bli att bara älska mig! 😎
/Nisse Löv

Tuffings sommarfrilla. Del 2.

Hej Laban här!
Jag vet inte om ni har hört det här redan… Men jag skulle ha lyssnat på Zigrid och Miss Grey,  jag ser verkligen upp till Tuffing och tänkte att det kunde vara lite tufft att låta brudarna raka ner min päls lite, ja ni har ju kännt hur varmt det har varit nu i sommar och jag är inte den som inte kan erkänna att det har varit jobbigt varmt! Pust! :/ Så när jag kom hit till Katthemmet fick Brunetten och Blondinen raka av mig all päls.. men nu skäms jag såååå mycket jag känner mig ju helt naken ju! 8o Ja, jag vill faktiskt inte riktigt visa hur hemskt det ser ut.. så ni får bara se liiite.. okej? Och hörredu skratta inte nu! 🙁
Laban
Inga: Ha! Skämtar du eller Laban? Har du kollat in mig ser du hur JAG ser ut va?
Ingas sommarfrilla
Du VILLE blir rakad… Det kan jag meddela att det ville INTE jag… Se nu hur jag ser ut! Men okej, jag erkänner att det är sååååå skönt att äntligen känna vinden mot huden som svalkar lite men ändå… De där brudarna måste gå kurs i frisering tror jag banne mig, för så här kan vi ju inte gå runt och visa oss. 🙁
Rodrigo: Äsch… Gnäll inte Inga, jag måste säga att det är trevligt att se lite naket här faktiskt… Speciellt tjejerna… (He, he, he) 😉
Rodrigo
Men jag är stolt över att jag fått behålla min lejonman.. man måste ju ha något natt showa med för brudarna innan dansen på Fredagarna! 😎
Men sant en kurs till brudarna så dom åtminstone gör ett snyggare jobb kanske vore något… 😉
 
 

Tuffings sommarfrilla. Del 1

Tuffing: Jag har funderat.. kanske är det dags att pröva på en ny look, kanske
en sån där tuppkam eller bara helsnaggat? Hmmm…
Tuffing 2
Zigrid: Hörru du Tuffing… Haru medelålderskris eller nått?! Du måste skämta!
Eller vad säger du Miss Grey?
Zigrid
Miss Grey: Nä, jag håller nog allt med Zigrid i den här frågan, ha du ditt hår
som det ser ut nu Tuffing, låt inte brudarna köra med någon hemsk rakapparat..
hur skulle det se ut om dom bara rakade alla hur som helst här va?!
Miss Grey
Tuffing: Jo, jag är ju den alla ser upp till så jag får väl fortsätta föregå
med gott exempel och skippa snaggade looken… Men kanske det hade fått mig att
se yngre ut?!
Nisse: Tuffing du är hur cool som helst precis så som du är, gå inte på sånt
där snack om att man måste göra sig till för att någon ska tycka du är snygg
huvudsaken är att du är nöjd med dig själv som du är!
Nisse
Tuffing: Du har rätt Nisse, jag är ju trotts allt Gudfadern här på Katthemmet
och jag ÄR tuff precis som jag ÄR! Hur kunde jag nånsin tvivla på det? 😎
Tuffing

Hej, de e jag – Amber här igen!

Låt mig presentera mina syskon, här är dom allihopa! (det är inte så lätt att visa oss alla när vi är som busigast – matte sa att det är lättare att visa alla på en och samma bild om mina småsyskon sover, undrar varför?!) Hm…
Namnen är från höger: Jag Amber (som står upp så klart), Aston, Adrian, Aurelia, Avery, Aimée och Adina. 🙂 (min matte verkar gillar A-namn! Eller så har hon bara lärt sig första bokstaven i alfabetet? (Hi, hi!)
Amber och alla andra
Sen jag hörde av mig sist har det hänt lite här hemma, låt mig berätta:
Mamma Tuva har klagat på käket, hon är ju lite mer av en finsmakare och hon berättade för mig att det som mamma försökte ge henne inte dög helt enkelt! (Matte förklarade för mamma något om att det var mat som var bra för oss när vi små skulle börja äta men mamma Tuva brydde sig inte hon tycker nog matte är urlöjlig, varför skulle inte vi barn kunna äta det hon äter liksom?! ) Så nu har Matte efter flera dagars matprotester ÄNTLIGEN fattat och köpt det mamma vill ha, (hihi.. vill ni veta vad mamma får? )
Jo, såklart får hon en skål med skinka varje morgon samt en skål med Pussi blötmat i påse(?!) Ja, vad det är vet jag inte men jag tror det är den maten mamma försöker lura på oss… Ni förstår mamma Tuva kommer ibland in till oss med konstig mat i munnen och piper och försöker få oss att äta den… Jag tror mamma Tuva vill visa Matte att vi visst kan äta den maten hon äter, mamma får nämligen maten i köket men det stoppar inte mamma Tuva, hon är såååå cool och tuff och följer sin egna regler… Å…. ja vill bli som Mamma när ja blir stor!  😎
Men jo till saken är att vi vill inte ha sån mat, vi håller oss helst till mamma-mjölk ett tag till vet ja. 😉 Å vet ni, min lillebror Aston, han är såååå kär i Matte, jättefånigt… Men ni förstår han springer till matte direkt bara hon kommer in till oss så han har liksom inte ätit nog med mat från mamma Tuva, så nu efter att Matte gett oss mat på nappflaska några dagar så prövade hon att ge oss i en skål istället, och det är toppen då behöver ingen av oss vänta på att den andra ska ha ätit klart när vi är hungriga, vi kan dela på skålen och äta samtidigt istället! 🙂
Aston och Amber 450
Nu har jag börjat gå upp bra i vikt och både Matte och Mamma Tuva säger att jag inte är så benig längre, och piggare är inte bara jag utan mina småsyskon också och nu busar vi jättemycket varje dag och Matte säger att det inte är lång tid kvar tills vi kommer behöva hela huset för att härja av oss.. (vad hon menar med det har jag ingen aning om?!)
Vi har fått en massa nya roliga saker att leka med, ska visa er mer en annan gång, men nu ska ni får se min säng! Jag har en alldeles egen säng förstår ni. Mamma säger att det är en korg med en bamsestor kudde i.. för mig spelar det ingen roll vad man kallar det jag känner mig som en Prinsessa när jag sover i den! 😀
Amber 1 450
Amber 3 450
Man sover så gott i den och kan vara ifred för småsyskonen som sover tillsammans här i sin grotta, äsch… visar er det nästa gång, i alla fall så drömmer man så gott här också. I natt drömde jag att jag fick en nappflaska som var så här stoooor!!!
Amber 5 450
Me massor av mamma-mjölk i , å jag drömde hur jag drack och mös här i sängen med den jättelänge!!!
Amber 2 450
Mmmm.. så gott det var!!!  Nä vet ni, nu blev jag hungrig på riktigt! Dags att kolla var Mamma Tuva är… Vi hörs en annan gång!
Hejdå! 🙂 från Amber

Busfröet Marley

Alltså vi måste ta upp en sak med er nu.. jag VET att det är varmt jag VET att ni tvåbeningar som kommer hit är trötta efter att ha städat.. men alltså jag städar inte och även om det är varmt vill jag leka.. så kom igen nu och lek någon gång då!!!
Och jo, några roligare bollar kan ni väl skaffa fram, inte bara sånahära tråkiga bollar utan sånadär mjuka som studsar och några som plingar och är lite roligare liksom… (psst.. ni förstår damerna här trampar ju sönder en hel del bollar under städ.. och sen ojjar de sig över det… men inte kommer de hit med en ny boll för varje som de har sönder åhnej.. )
Så nu uppmanar jag DIG, just DU som läser detta att skicka mig en rolig boll eller fler;-)
Ni kan posta dem till mig!
Katthemmet i Vaxholm
att: Marley King
Eriksövägen 4
185 34 Vaxholm