Det va ett tag sen vi checkade ut från katthemmet nu och vi tänkte dela med oss lite om hur vi har det nu för tiden. Jag heter Bippe och bor ute på Lidingö tillsammans med min kompis Tigern (fast han heter egentligen Robert). Tigern är min allra bästa kompis och vi gör det mesta tillsammans. Tigern har dock väldigt mycket spring i benen och ibland har jag sett att han är ute och träffar andra kompisar än mig!
Förut bodde vi i en lite mindre lägenhet utan balkong men då hade husse byggt en trappa ner från fönstret där vi hade vår ytterdörr så vi ändå kunde gå ut när vi ville. Nu har vi flyttat lite längre bort i samma hus och vi har fått en egen riktig balkong med en stor trappa ner på gräsmattan. Jag har inte sagt nåt till Tigern men jag misstänker starkt att husse och matte var tvungna att flytta för att Tigern blev för tjock för den gamla katt-trappan…
Den enda nackdelen med att bo på det nya stället är att grannen har en katt, Svante (bara namnet säger en hel del), som brukar komma in till oss och STJÄLA min myntastrumpor! Han bär med sin strumporna hem till sig och då får hans matte lämna tillbaka dom till mig, hon brukar stoppa ner dom i brevlådan alldelles kladdiga av att den där Svante tuggat på dem. Alltså fattar ni, det är ju mina myntastrumpor! Jag har försökt få husse och matte att göra en anmälan till kattpolisen men än så länge skrattar de bara och tycker Svante är gullig.
Nä nu blev jag så upprörd att jag nog måste smita över till Svante och äta upp hans mat som straff för att han stjäl mina grejer.
Tjingeling på er!
/Bippe & Robban-Tiger
Jo, det var ju det där med ”Mattes lille specialare”. Så här var det….när jag kom till min familj så hade jag haft en uppväxt som inte innehöll så där väldigt mycket mänsklig kontakt. Jag var väldigt blyg och skygg och misstänksam. Saken blev ju verkligen inte bättre av att jag hörde min nya matte säga att hon minsann skulle ”jobba” med mig! Jag skulle få ”specialbehandling”.
Herregud! Vilken skräck!
Jag hade ingen aning om vad det innebar och jag bestämde mig snabbt för att inte ta reda på det heller utan jag skulle hitta ett bra gömställe. Jag hittade ett fönster med en lämplig gardin där jag bestämde för att sitta. I fyra dygn. Nu visade det sig att matte visste att jag satt bakom gardinen så ”jobbandet” startade ändå. Det var fruktansvärt! Hon kom med mat till mig bakom gardinen och så stod hon kvar och pratade med mig när jag åt. Det var knappt någon som hade pratat med mig förut och nu stod den här människan här och gullade.
Efter ett tag blev det trist bakom gardinen. Jag blev nyfiken. Jag menar…man är ju katt. Jag bestämde för att ligga under soffan eller uppe i gästrummet istället. Matte kom med mat och efter tag så började hon ta på mig. Hon klappade på mig. Jag försökte givetvis att bita henne i början men hon var för snabb. Hon hade tydligen ”varit med förr” sa hon. Jag lyckades dock få in ett bra bett på husse någon vecka senare. Han fick åka iväg och få en spruta och så fick han äta penicillin och jag tänkte att nu har de minsann sett vad jag är kapabel till, nu kanske man kan få bli lämnad i fred.
Men det blev inte så. Matte fortsatte att köra sin specialbehandling och hon tog på mig och gosade liksom. Till min bestörtning så började jag gilla det. Det var ju mysigt och så skönt. Jag kunde inte hjälpa det, jag var tvungen att börja spinna. Varför hade ingen talat om hur GALET härligt det är att bli kliad i nacken och under hakan?
Matte var mycket nöjd och sa att hon minsann hade vetat hela tiden att det bodde en stor kelgris långt inne i mig.
Nu har åren gått och jag försöker att se till att bli klappad så mycket som möjligt. Jag har en superbra taktik; jag lägger mig helt enkelt på golvet och liksom kråmar mig framför någon av tvåbeningarna och de har vi det här laget fattat att det betyder ”gosa mig”.
Matte kallar mig fortfarande för ”sin lilla specialare” och det kommer sig alltså av att jag blev utsatt för hennes specialbehandling. Idag har jag en mer avsänd inställning till fönstersittande och gosande
/Isak
Här kan ni se hur jag – Knut har fångat min första ” mus ” och det är brorsan Klas-Göran som försöker ta den från mig, Ha! 😄 Tjingeling från Knut af Kotteland
Som bodde med sin katt Majja i ett litet hus.
Lilla Majja hade det skönt och gillade att gosa i stolen
Och där fanns en stor skål med vatten bara för henne! Men så en dag….
Så kom en smutsig och hungrig katt, som ville komma in i värmen och gärna få lite mat. Gubben var motsträvig och tyckte att katten fick gå hem till sig, men katten stod på sig och ville inte gå sin väg…
Men då sa Majja till gubben att hon själv varit hemlös en gång och det var inte kul, så nu måste du släppa in honom. Och så blev det, Frasse som han heter fick komma in och fick mat av gubben och sedan somnade han snabbt.
Och sedan levde de lyckliga i alla sina dar! (Författare: Vår Ordförande med sina katter Majja-Katthemskatt och Frasse -Hittekatt)
Mamma Jonna är en fin liten honkatt som levde ett mycket otryggt liv med sin stora familj i ett industriområde i Arninge. Vi blev larmade om deras öde de fick komma in till katthemmet. Nu är alla barn utflugna och Jonna har visat en helt ny sida av sig själv – hon leker och njuter av livet! Kanske hon aldrig haft den möjlighet i sitt hårda liv ute med allt ansvar som det inneburit att hålla sina ungar vid liv och på jakten efter mat. Jonna är med all säkerhet en förvildad tamkatt som en gång haft ett hem fast det var länge sedan. Även då hon är en trygg och lugn kattfröken så behöver hon ett eget hem för att minnas hur det var att bli klappad och ompysslad. Jonna tycker att det är hennes tur nu. Man kan se i hennes ögon en längtan efter att få tillhöra någon – en längtan efter uppmärksamhet och kärlek hos någon som älskar henne för resten av hennes liv.
Det är jag som är Lucy. Jag är äldst i familjen. Det menas inte att jag är gammal,utan att jag har bott här längst. Jag är bara 5 år gammal. Jag är ladyn i familjen. Jag tycker att grabbarna oftast är ohyfsade. Inte Valle dock,men den där Benny är hemsk. Jag går nästan aldrig ut. Jag är nöjd med att sitta och kolla genom fönstret. Och så behöver jag sova min skönhetssömn, mjukt och rent.
Tja! Det är jag som är Alvin Vacker. Jag behöver inte förklara mitt namn. Det syns ju. Jag är ”skyggisen” i familjen. Jag är lika gammal som Lucy,men har bara bott här i 4 år. Jag är mest ute. Jag kommer in och äter frukost och middag . Och så kollar jag läget, så att allt är som vanligt.
Jag tycker fortfarande att 2-beningar är lite läskiga.
Jag är Valentino, kallas för Valle. Eller tigerkakan av matte. Jag är 2,5 år.”Jag är mattes hjälp-katt”. Jag visar våra jourkatter att 2-beningarna är det bästa som finns. Jag är vän med alla. Fast nu är jag lite trött på Benny. Han kan vara ”för mycket” ibland .
Och jag är Benny Jr. Matte kallar mig slask-tratten. Förstår inte varför? Jag är 1,5 år. Jag älskar att reta Lucy. Hon blir sååå sur när jag jagar henne. Då slänger matte ut mig. Men det gör inget,för jag gillar att vara ute. Jag tränar på att bli en duktig jägare. Och det håller jag på att bli.
Ett stort tack till BritCare som har skänkt 4 (!!) pallar finfint kattfoder till oss. Det handlar alltså om cirka 500 kg foder och det är mycket välkommet. Vill du veta mer om BritCare och deras foder så finns mer information här. Så här såg det ut när leveransen kom till katthemmet!
Vi har haft flera audition hos oss och Mamma Olivia har också tyckt till.
Juryn har kommit fram till att:
Twix & Polly hittade bra betjänter i Kista.
De skulle bara fixa till balkongen.
Pralin & Nobless hittade sina betjänter i Åkersberga.
De fick också hemläxa. Balkongen!
Fazer & Dajms betjänter i Handen hade redan fixat sin balkong. De visste vad dom pratade om.
Efteråt behövde vi vila. I alla fall lill-plutten Pralin.
Hej, här kommer en sommarhälsning från Mini, Maxi och Linkan!
Just nu tycker vi livet är toppen!! Husse o matte har semester så vi kan gå ut och in precis som vi vill hela dagarna.
Det är så härligt ute med alla flygdjur och blommor man kan lukta på! (För att inte tala om allt man kan smaka på.)
Det enda som kan vara lite jobbigt är skatorna som retar oss tre.
Vi önskar att alla katterna på Katthemmet ska få det så bra som vi har det!
Halloj, det är jag som är Sigge!
Kallas även ”Big Sig” och ”Kungen” här i trakterna. Kanske inte för att jag är enormt stor utan kanske mer för att jag har en ganska grandios självbild (man är ju katt, liksom).
”Trakterna”, som jag pratar om, är ju alltså hemma hos min familj i Vallentuna-skogarna. Här hamnade jag för lite över två år sedan när jag och mitt entourage Isak blev adopterade. Japp, vi har också tillhört katthemmet en gång i tiden och vi bodde i ett av de fina jourhem som katthemmet jobbar med.
Här hemma ägnar jag dagarna åt att äga min omgivning, sova, äta och ränna ute – ett kattliv helt enkelt. Jag ser till att familjen kommer upp i tid på morgnarna, vid fem-tiden tycker jag är lämpligt. Jag har nämligen mycket att stå i utomhus och behöver ha frukost och bli utsläppt snabbt.
Mitt motto är ”Det finns bara plats för en katt i den här skogen”.
Jaha, det är alltså jag som är ”entouraget” Isak!
Förutom Isak så kallas jag också för ”Mattes lille specialare” och ”Bråkskallen”.
Jorå, jag är lite bråkig av mig. Det beror på att jag är ung och pigg och inte medelålders och självgod som vissa andra jag känner ”host” Sigge ”host”. Det andra smeknamnet har sin egna lilla historia som jag kommer att berätta för er lite längre fram.
Jag håller mig inomhus på dagarna. När jag blir utsläppt så händer något konstigt i mig, jag blir liksom lite vild och springer iväg. Senast jag var ute så var jag borta i över en vecka och när jag kom tillbaka så fick matte och husse lura in mig med mat. Det är jättekonstigt för jag trivs ju så himla bra här. Nu kommer det att byggas rastgård så snart kan jag nog känna vinden i morrhåren och solen i pälsen igen.
Mitt motto är ”Allt som är smått nog och dumt nog att komma in här kan dödas med en välriktad tass”.
Vi har haft audition till ”Betjänt 2015”.
I juryn har Pralin, Polly, Nobless, Twix, Dajm & Fazer suttit.
Vi har gjort bedömning efter dessa kriterier: Klätter- & klös vänliga ben,mjukhet i knä att ligga i, vänlig röst och mängden smekningar med händer.
Juryn kommer att ge sitt utslag vid senare tillfälle.
Hej
Jag har varit på något de kallar för ”landet”. Det var jätteläskigt. Stort,buskigt och tyst.
Inga flygplan eller Elaka-Måns som jag är van vid hemma. Jag höll mig nära matte hela helgen. Matte sa att jag var en fjantig stadskatt .
Till slut gick jag in och sov. Jag var helt utmattad.
Tjingeling från Benny Jr.
Lämnar vi på katthemmet nu över ordet till Styrelsens alla ¨bättre jag¨ – Alltså till deras KATTER sååå klart!!! Några andra litar vi ju inte på! Tjingeling! Nu tar vi semester i 2 -3 veckor och så hörs vi sen!
Ville bara säga hej! Å det e väldigt spännande som händer på vårt kattrum/balkongen vi har fått nätade fönster å det e såååå mycket spännande där ute som låter å luktar!!! Hej hej då å ha en skööön sommar! från Doris! Anastasia hälsar också! (hon kunde inte slita sig från grytorna i köket…)
Jag är ju såååå snygg så de kunde inte låta bli att använda mig i år igen… Meeen det e helt ok – Ja börjar bli van!
Ha det störtskönt för det ska vi – Lucaz, Afrodite å vår människa Lisa ha på balkongen me en massa drinkar å knapriga tilltugg å kanske – kanske fattar hon – (lillbruden) å fixar lite levande föda åt oss … Vi hörs! Ha det gött! Hälsningar/ Seppo the one and only…
De e jag som är Melker!
I dag var jag hos veterinären och tog blodprover å bruden som var med mig (hon som jag brukar pussas med på dagarna) blev sååå impad för jag skötte mig E X E M P L A R I S K T ! Så klart! Va annars? Man e väl en luttrad herre! Hörs ! /Farbror (fnys!) Melker
Vår fina Pelle har mycket tragiskt fått somnat in pga sjukdom. Pelle blev akut dålig och hans liv gick inte att rädda. Men vid sin sida – in i det sista hade han sin jourhemsmatte och i hennes famn fick han somna in.
Tack Ellinor för att du tog hand om vår fina Pelle och gav honom ett kärleksfullt hem. Ellinors text: Pelle kom till katthemmet som ett vandrande skelett. Han var mager, sliten och sjuk. Sådär som katter blir när de blir fruktansvärt illa behandlade. Jag kom in för att hälsa på honom, för att se om han kanske skulle fungera tillsammans med mina små skygga tjejer. Så fort jag såg honom hade ingen kunnat ändra min åsikt. Jag grät medan jag klappade honom, skrattade när han nosade mig i ansiktet och blev mer och mer förälskad i honom. Det var rätt, på alla sätt. Så fort han klev ut ur buren i mitt kök så spatserade han runt, hälsade på allt, visade upp sig, hela tiden pratade han. Snabbt blev han en favorit hos mina tjejer också, han kunde knappt ta ett steg förrän Vega var där för att gosa. Han var nästan som en liten hund, överlycklig när han hörde nyckeln i låset: ”Matte är hemma!”. Älskade lille Pelle. Dessvärre hann hans bakgrund ikapp honom, det gick så fort. För fort. Hans kropp tynade bort, han ville vara med, han ville vara som han alltid var, men han orkade inte. Älskade Pelle, du var så stark! Jag är så tacksam för den tid vi fick tillsammans, hur du förgyllde min vardag och hur du drog fram mina små skyggisar på bara några veckor bara genom att vara Du. Vila i frid min prins, jag kommer alltid att älska dig. /Ellie
Om du handlar på Granngården Arninge så har du nu möjligheten att avrunda summan uppåt i kassan. Beloppet som du avrundar uppåt med kommer oavkortat att gå till katthemmets verksamhet.
Jag förstår inte va ni snackar om när ni säger att jag har artros?!
Jag hoppar ju lätt upp både på kattställningen och balkongbordet ju😊
Misstag att adoptera bort mig som omvårdnads-katt kan jag ju tycka – ni skulle ha tagit extra–hopp-avgift i stället!!! Ha, ha! Å trevlig helg!
/Arne Arn (Numera adopterad!)
Det går bra med Majan. Hon äter, går på lådan och håller sig på sin kant. Dvs helst i sin bädd i ett hörn eller under min säng. Dock piggnar hon till på kvällen när jag lagt mig. Då sitter hon på fönsterbrädan och kikar ut, leker lite med sina prylar, tassar fram och tillbaka osv.
I morse tror jag att hon tog en kort tur ut i hallen som angränsar till rummet där hon är, men hon blev nog lite rädd och smög in igen. Findus har inte gått så nära henne mer än att han kikar på henne då och då. Han tycker nog att det är lite konstigt. Vi försöker vara med henne då och då men låter henne vara ifred även om dörren står öppen. Så att hon vänjer sig vid våra ljud.
I lördags låg hon lugnt i sin bädd och accepterade lite försiktigt klapp m fjäderpinne. 😍 Så med andra ord – hon får sin tid helt enkelt!
Idag serveras det kokt fisk till middag somjag – Anastasia hjälpt till att laga. Jag är värsta Kock-Katten numera!
Undrar just när tävlingen Bästa kock katten kommer på TV??? Ja skulle ju vinna helt solklart!
Å förresten! Det skulle ja ju berätta också- höll på att glömma… Eftersom min provbomatte inte kan tänka sig att leva utan mig (oss) så adressändrar vi hit för gott jag å lilla Doris! (Å Matte bara äääälskaaar ju min mat ! Å det gör våran nya kompis Maran också – Vi gör nästan allt tillsammans nu för tiden – vi tycker om varandra jättemycket allihopa! Tjingeling från oss då! Å visst ja – så vill vi hälsa till Birgitta & Veronica & Miranda – Hoppas ni får ett lika fint hem som vi fått – Vi tänker på er å skickar lyckotassar!!! Kram kram från oss!
/Anastasia & Doris af Örnäs
Jag har varit ute dagligen senaste veckan å jag väntar snällt vid dörren när ja vill in! Min matte e sååå nöjd med mig! Å ja med!!! Hej då från Fluff! Å Loke hälsar men han törs inte gå ut än den lilla fegisen eller han fååår inte gå ut för matte för han e inte mogen än som hon säger. (Undra hur han ser ut när han mognat e han större då eller? Hm…)
Ni vill väl veta hur vi har det? Jo tack vi har det fin fint!
Vi spanar i fönstren på allt spännande där utanför å så leker vi å så kelar å myser vi massor, vi å vet ni vad? Anastasia har upptäckt att hon är en Hushållskatt!!!Va?! Kunde man inte se komma! Jo o då hon är med å dammsuger å lagar mat å diskar å har sig vet inte riktigt va hon e ute efter… Kanske försöker hon göra sig oumbärlig! Hi hi ! Ja vi får se om hon lyckas! Hej då! Från Doris (å Anastasia)
Varje katt drömmer om en egen matte, så är det ju…
I natt drömde jag att min alldeles egna matte kom hit till katthemmet!
Men den första jag såg när jag slog upp ögonen var…
Kossan! Hmf… snopet!
Att se Prinsen njuta av livet inne på katthemmet värmer våra hjärtan!
Han kommer från en liten koloni av katter som levt hemlösa i Täby kyrkby. Hur länge Prinsen har gått där vet vi inte men åtminstone sedan 2007.
När Prinsen kom in till katthemmet så var han smutsig, rädd och skygg. Det dröjde lång tid innan han slappnade av och insåg att vi var att lita på, att vi var snälla och att ingen skulle göra honom illa igen.
Nu när Prinsen har funnit sig tillrätta på katthemmet så är han väldigt nöjd med livet. Han är omtyckt av de andra katterna och har fått många nya vänner. Prinsen vet nu att han är i goda händer och hans kamp är nu över. Prinsen njuter av alla mjuka bäddar och av lyxen att få frukost på sängen varje morgon. Vi får klappa honom försiktigt när vi sjunger hans vaggvisa på kvällen
Å ni skulle vart med! När vårt katthem förvandlades till Hollywood eller nått! Alltså – det var konstiga tvåbeningar som hängde upp prylar överallt å sprang överallt
så vi fick inte vara ute utan vi fick stängas in å de höll på och det var ett fasligt hallå här om vem de egentligen filmade… Men saken var ju busenkel
för det var ju mig SÅ KLARTT!!! Nu e ja en Movie STARha, ha!/Majjan
Det är inte så ofta man hittar så här schysta ben att vila med – De passar mig perfekt! Så jag blir kvar här i mitt provbohem – Som nu alltså är mitt Föralltidhem Tjingeling från Fluff!(Å visst ja – Loke hälsar att han hänger på han me så vi blir kvar här bäda två )
NÄR NI SKA ANVÄNDA LEKTUNNELN – VÄNLIGEN FÖLJ DESSA REGLER!
1: Man kollar först om någon annan individ befinner sig i röret…
2. Klart! Ingen annan där – Då är det bara att raca igenom!
3. Säkerhet framför allt!!! Hemska skador har uppstått när dessa regler inte har följts! Ni kan väl tänka er vad som händer om två rusar in i röret från olika håll!!!KATTASTROF – Typ… Vänligen /Lotta (Säkerhetsanvarig på Katthemmet i Vaxholm)
Ahhhh….. Smart! Har ja inte tänkt på!!! Gud va bra att du håller lite m i l i t ä r i s k ordning på oss Lotta (Gard)
Eller hur? Thiii ihii!!!
/Veronica
Å en masssssa folk Jag å min polare Mandus tar det ju personligen alltid lugnt på de dära tillställningarna… Ja mena man har ju varit me förut å ingen anledning att hetsa upp sig ! Man e ju van att bli tittad på… Å det smittade av sig på Örnäs-brudarna Lilla sötisen Veronica kan minsann konsten att vara relaxad må jag säga – Imponerande!(Ja e ju glad över att jag slapp va klappkatt… Det va Pelle som åkte på det den här gången – Extra inkallad för uppgiften kan man säga å så snodde de åt sig stackars Arne också som hade vägarna förbi… Å Lilla Grå – hon var måttligt road – Men hon ser fram emot att provsmaka alla godsaker som vi fick så ja mena det lönar sig ju ändå på nått vis! )
Där uppe på övervåningen så bjöd de folk på fika å musik å lotter å sånt ! Tack så mycket för alla presenter som vi fick! /Tja från Toy! (å resten av gänget förståssss)
Här gör jag min morgontvätt.
Annars sover, äter, leker och sover jag.
Jag går också på lådan och det ser fint ut säger mina mattar… (?) Hälsningar från Mr Smokey
Hej! Så här blev första kvällen i provboendet,
Åt lite lax.
Tittade på TV.
Hoppade upp i matte Guns knä men det blev lite varmt så det fick bli golvet istället.
Började natten hos matte Gun men sov sen resten av natten i matte Lisbeths säng. Hälsningar från Mr Smokey
Å så har de har städat å fejat å haft sig här på förmiddan i dag – fast vi gjorde så fiiint på katthemmet i natt! (Fattar inte varför ? )Vi jobbade verkligen hårt allihopa heeeela natten! Vi ses!/Jonna & Veronica
De e bara jag – Doris!
Ville bara berätta att det går fin fint! Vi har hittat ett rum till som kallas kattrummet! Å där ligger vi och tittar ut på alla träd å fåglar! Coolt va?
Å så myser vi gärna i den här stora liggbädden som tydligen kallas för soffa!
Nåja den är i alla fall vår SOFFA nu! Tjingeling från oss – Doris & Anastasia
Jag vill bara tipsa om att nu när Morsdag nalkas här i slutet av maj, så är det helt okey att köpa sin egen Morsdagpresent i år!
Vad sägs om någonting litet, sött, nyfiket, svart och med toffsar på öronen??? (Psst! Behöver jag säga att jag klär väldigt bra i rosa krussidulliga paketsnören) /Lillemor
Brudarna som är här på kvällarna ibland tycker att de är sååå roliga
Eller hur… Va! Sååå barnsliga…
Jag kan hålla mig för skratt – faktiskt!
Men, men de får väl hållas – de tröttnar väl så småningom får man hoppas… Ja a jag håller med!Jag är också utsatt för det där skoj-attentatet… HÖRRNI BRUDAR! DET HÄR KOSTAR ER EN GRILLAD KYCKLING – OK!!! HÖR NI DET? VARJE TORSDAG KVÄLL!!! /Prinsen å Lilla grå
Hej allesammans!
Ja ni vet ju att jag å Anastasia flyttade för att provbo å jag tänkte berätta lite hur vi har det! Först så åkte vi ju bil dit å det var lite läskigt men det gick bra… Sedan kom vi fram till det här ställer där det väntade 2 tvåbeningar å en katt-tant. Katt tanten heter Maran å hon fräste lite först å sa typ: Bara så ni vet va så är det jag som bestämmer här! Å de fattade vi ju snabbt – men de är ju inga problem vi är ju ganska van att ha morsor omkring oss! Första timmarna så var vi under sängen i det rummet vi skulle bo i. Vi låg där å kollade läget lite men redan på kvällen så blev vi nyfikna å gick vi runt å kollade läget i rummet å käkade lite å så.
Det verkade helt ok och den mindre tvåbeningen vars rum vi bodde i verkade jättesnäll och vi fick använda alla hennes saker sa hon – schysst va!? Så dan efter så var ja bara tvungen att testa hennes liggbädd för den såg störtskön ut å i särklass den STÖRSTA jag någon sin sett! Jag snackar om FETT stor – Kolla bara! Jag testade att flygstarthänga därifrån – Å det gick toppen bra!!!
Anastasia som är lite mer vuxen (som hon själv kallar det) kollade in tjejens sminkbord å testade lite prylar å speglade sig å höll på…
Sen vet ni! Dagen efter det så öppnade de dörren till vårt rum å fick kolla in resten! Å oj va det va spännande – en massa lek prylar å sen en till JÄTTE liggbädd till!!! Som vi bara måste testa på en gång – å den va jätteskön! Å jag tror minsann att det är här man ska vässa klorna också! Hi hi!
Maran gömde sig lite i smyg å höll oss under uppsikt när vi testlekte leksakerna så att vi inte skulle ha sönder nått eller så – men de e cool – hon slappnar nog av så småningom när hon ser att vi faktiskt e väluppfostrade! (De e hon till vänster som gömmer sig bakom prazzelröret) Tjingeling så länge!Nu ska ja gå å kolla in matstället som de kallar för köket! Det luktar som om de håller på me nåt gott!Hej hej från Doris! (å Anastasia hälsar så gott) !
Har inte jag? Va?!
Hmf…
Va e de jag hör??? Miiiin pappa Tuffing – han kan skojjahan – Så det så!
Men han ödslar inte tid på vem som helst fattar ni väl… För ni fattar ju inte ändå… Han skojjjar me mig!
Bara så ni vet – va! /Chippis
Vi vinkade långt efter att ni hade åkt! Å vi önskar att vi kunde följt med er, men det blir nog vår tur nästa gång… Massor av kramar till er vi kommer att sakna er så… Birgitta & Veronica (Hej då Doris – Jag kommer att sakna dig jättemycket – Du är bara bäst kom i håg det! / V )
Å allihopa!
Då åker vi å provbor i dag och jag ska ta hand om (hm… se efter) lilla Doris jag lovar! Vi hör av oss hur det går och om vi trivs å så! Kram från Anastasia å Doris(Ja ska bara vakna å äta lite frukost först -Å vem vet … Jag kanske flyyyyger dit! Ja – de kanske jag gör!) Heeej dåå!!!
Snygga posé?
Ah… Jag fick en idé!
I stället för att tramsa med en massa olika katter i kalender 2016 så som ni vanligtvis gör så tycker jag att ni ska köra en Mr Smokey kalender! Rätt å slätt! Ja! Men det är väl självklart!!!
Tänk va – Det här kan vara januari bilden! Å ni kan ju bara drömma om hur resten kommer att se ut… Hm… /Mr Smokey in all your dreams tonight…
Jasså, DUtycker att det här blåsiga å regniga vädret är jobbigt för att det får ditt hår att bli alldeles frizzigt?
Har du tänkt på vad det gör med mina morrhår (för att inte tala om ögonbryn)? My Gooood!
I fall att ni glömt vilken dag det är sååå vill jag tala om att det är som sagt
MÅNDAG i da! Hej då från Majan! (Å jag hoppas att den där läskiga dammsugaren som låter sååå illa går sönder i dag så att de inte kan dammsuga-jag håller tassarna!)
Ibland när jag vaknar på morgonen, så är det lite läskigt att öppna ögonen, för tänk om det bara var en dröm?
Så jag brukar ligga kvar och blunda en stund medans jag hör morgonvolontärerna kliva in på katthemmet. Sedan när jag hör slamret ifrån köket av frukosten koncentrerar jag mig riktigt ordentligt för att försöka känna den underbara doften av maten som blandas till…. Då och först då, när doften når mina nosborrar, vågar jag sakta, sakta öppna ett öga i taget. Åh, det var ingen dröm, jag är verkligen en katthemskatt i Vaxholm! – Jaha, åh vad är det för speciellt med det då, tänker du kanske? Jo det ska jag förklara för dig!
Jag heter Lotta idag, men då innan jag blev katthemskatten Lotta hade jag inget namn… Jag hade ingenting av allt det jag har idag. Jag bodde då som hemlös under en byggnad ute på LIVGARDET. -Åh! Du var en militär! Kanske du tänker? Men nej det var jag alls inte alls. Jag var bara en ensam liten rädd katt som inte visste vad jag skulle göra... För allting runt omkring mig var så läskigt att jag mestadels tillbringade mina dagar liggandes under ett av de stora militärbyggnaderna. Där hade jag hittat en ventillucka som var öppen så jag kunde krypa in och gömma mig på dagtid. Jag vågade mig oftast bara ut på sena nätter då det var lugnt i området.. För på dagarna sprang det omkring massor av grönklädda gubbar med pansarvagnar, jeepar och alla möjliga konstiga sorts fordon och vapen. Fy och hungrig var jag… Och inte blev det lättare när mina barn föddes, då var jag ju tvungen att vara modig för dem. De hade ju ingen annan som kunde ta hand om dem… Deras pappa Charlie han kom och gick och var tyvärr inget vidare stöd för oss…
Men så en dag, kom det en RÖD bil, Det var den första röda bilen jag någonsin har sett, här var ju allting grönt! Den var så fin att jag inte kunde låta bli att kika ut på den.. På sidan, fanns det bilder på katter som satt under månen. Precis som jag, minns jag att jag tänkte! Men katterna på bilden såg mycket tryggare ut än vad jag kände mig inombords… Så klev det ut en tjej ur bilen och ut ur baksidan på bilen plockade hon ut flera silverfärgade konstiga burar. Jag blev lite misstänksam, men i de där burarna serverade hon skålar med både tonfisk och torrfoder. Smask!!! Mina små var ju såååå hungriga så till slut kunde jag inte hålla dem borta längre. Och medans de stod där och åt för glatta livet så stängdes luckan. Tjejen bar in dem i bilen, stängde dörren och åkte iväg. Nej !!!! mina älskade barn!!! Jag var förtvivlad, jag hade blivit så förtrollad av den vackra röda färgen att jag inte hade tänkt klart… Hur kunde jag låta mina barn kliva in i de där fällorna?
Men sedan… Hon kom tillbaka! Återigen ställde hon fram fällorna med mat, nu hade jag min chans! Kanske om hon tog mig med att jag skulle få återse mina små igen? Så jag nästan rusade fram till fällan och när luckan slagit igen bar hon även in mig i bilen. Men där var tomt ! Jag blev så ledsen och rädd… Men så plötsligt öppnades dörren och in bär hon ytterligare en fälla och i den satt den Ståtlige Charlie! Nu kändes det genast mycket lugnare när jag inte var ensam längre!
Nu idag är det så svårt att föreställa sig hur livet där ute verkligen var. Mina barn är nu utflyttade till egna familjer och har det bra. Jag och ståtlige Charlie är fortfarande katthemskatter och vi njuter i stora drag. Ja, jag kan inget annat säga än att jag verkligen Älskar mitt liv idag! Jag får klappar och kärlek, värme och mat! Och jag behöver inte vara ensam och rädd längre! Så håll ut alla ni missar som ännu är kvar därute, ensamma och rädda. En dag när ni minst anar det så kommer kanske den röda bilen även till er! Jag hoppas så – för er skull!
Hälsningar från Lotta Gard – en lycklig Katthemskatt
Mamma Lady Rowena levde med sina ungar i ett gammalt skjul ute på landet i Hässelby. När en av hennes ungar hittades död i ett dike blev vi larmade. Hur länge Lady Rowena har bott i skjulet vet man inte men vi kan se att hennes liv har varit hårt, hon har säkert fött många kullar under åren.
Rowena och hennes ungar fångades in och fick akut åka till ett av våra jourhem och sedan kom de in till katthemmet när hennes döttrar Rebecca & Rosabelle var tillräckligt stora. Rowena var trött och sliten när hon kom in till oss men helt tam och klappbar. Hon är en mycket snäll och söt liten honkatt som behöver ett lugnt och kärleksfullt hem.
Lilla Rebecca är ett riktigt charmtroll, hon är full av bus och har mycket skinn på nosen! Mamma var länge hennes stora trygghet men nu har hon blivit stora flickan och har fått ett eget hem hos en jämnårig mycket söt och snäll kattkille! Till vår stora glädje så har även Rowena hittat hem! Hon bor nu hos en av våra volontärer och har en kattkompis – Rowena har börjat leka och hon sover i sängen!
Så blev jag bokadi lördags å det betyder förstår ni att jag kommer att få flytta till ett alldeles eget hem för att provbo! Jipiiiiii!!!! Jag är sååååå redo för det – Tack för att ni såg just mig!
Kramar från Zafira
Nu är det dags att plocka fram kalendern och boka in söndagen den 17 maj kl. 13.00-15.00 för då har vi Öppet Hus på katthemmet.
Förutom möjligheten att få se alla våra fina katter så blir det café, varmkorv, försäljning, lotteri och loppis.
Har du saker därhemma som bara står och samlar damm och som du kan tänka dig att skänka till vår loppis?
Då kan du mejla yvonne@katthem.nu så får du mer information om hur du går tillväga. Hoppas att vi syns den 17 maj!
Lilla vännen…
Om du kollar lite här runtomkring så ska du väl se
att här finns en massa möss som du kan jaga!
På riktigt å fast du e vaken – Prova så ska får du se!
/Farbror Prinsen
Något som – ja aldri drö-ömt förrut! Jag drömde att jag flög minsan! Å ja-aaaga möss!!! Men sen så vakna ja! Å vet ni? Då va ja här igen – på katthemmet!!! Skumt va? /Kram från Doris
Nu har jag ju varit här ett tag och börjar äntligen fatta hur allt går till!
Det börjar med att vi får något gott (oftast) att äta till frukost Sedan börjar de härja runt här å flytta på alla saker och borsta alla filtar å så tar de fram den där prylen som låter fett illa som de kör runt med…
Men sen förstår ni när ordningen är återställd då börjar det mysiga! Då ägnar de sig bara åt oss och vi får kanske lite mer godsaker om vi har tur!
Å så plockar de fram de där roliga prylarna som man kan jaga och leka med!
Å det tycker jag e kul!
Så det är rätt ok här!
Hej då från Doris!
Vad sägs om ett litet avtal mellan dig och mig? Om du går med på att ge mig all din uppmärksamhet och tålamodunder en tid framöver och lite extra god å smaskig mat – typ varje dag (helst i form av nygrillad kyckling) så lovar jag dyrt och heligt att jag ska älska dig villkorslöst tillbaka! / Kram från Smilla
I lördags så la de upp oss så här vid en så där kvart i två å så sa de (å spände ögonen i oss..) – Nu ligger ni så här fint heeeela visningen, så får ni nå gott sen!
Man kan ju undra om det verkligen är tillåtet? Att behandla oss som vi vore limpor på en hylla i affärn typ? Hm…
Va?! Men visssst vi fick godis sen…
Hejsan, Lillemor här, jag är en av alla de katter som haft turen att få komma in och få hjälp!
De som har gjort det möjligt är faktiskt NI!Alla ni snälla människor som köper vårkalender, betalar vår medlemsavgift, lägger pengar i våra utplacerade bössor och mat i våra mattunnor.
Så jag vill passa på att säga TACKför att ni finns och för att ni bryr er! Stor kram från Flora
Okey ni kan sluta leta nu… För här har ni oss – Veronica och Doris!
Och vi är (enligt oss) veckans kap! Vi är två systrar med mycket personlighet och som gärna gör allt tillsammans. Vi älskar att vara med där det händer grejer och om det inte händer något – Ja då ser vitill att det händer något!!! Vi är bra på… hm… Ja a…Det mesta faktiskt! som att jaga bollar, charma tanter, leka, sova och framförallt att kela.
En intresseanmälan är det enda som står emellan dig och oss – så varför inte bara ta och lyfta pennan och fylla i den – för vi är redo att flytta nu – VÄRLDEN VÄNTAR!
I början är jag kom in till katthemmet så var det en sån stor omställning att det först kändes väldigt läskigt och jag kände mig lite rädd och osäker över allt det nya… Och även om jag varit någons katt och egentligen är det ni kallar tam (fast jag hade mest levt ute) så kändes allt så konstigt och främmande så jag tog det säkra för det osäkra och höll alla människor på avstånd en tid för att liksom kartlägga situationen, om ni förstår?
Men sedan när jag lärt mig rutinerna, träffat de andra katter som varit här lite längre och som kan visa vägen då blev jag lite modigare och kunde börja slappna av och njuta, inte bara av värmen och maten, utan även av klappar, uppmärksamheten och de nyfunna vännerna. Så nu känns det bättre och jag törs släppa er närmre igen! Sorry om jag varit lite tuff, men ni förstår säker! / Tiger
Vi kom in till katthemmet å så åkte vi igen typ på direkten !
Så här gick det till: Vår kloka matte förstod att vi (eller i alla fall att jag – Vegas -de e jag till höger) behövde få gå ut för jag har så mycket spring i benen och att vi därför inte mådde bra av att bo kvar i stan i lägenhet så hon ringde katthemmet å fråga om de kunde hjälpa oss å de kunde de å så har vi fått flytta nu låååångt ute på landet i skogen i ett stort hus, cool va?! Vi kom hit i går å då skyndade vi oss att packa upp våra prylar när vi kom fram å sen så gick vi på upptäcktsfärd
å undersökte allt mycket noga! Å när jag coolat ner mig å brorsan vant sig vid allt det nya så ska vi få gå ut på riktigt till sommaren!!! Åh… Det som jag bara har drömt om… Det ska tydligen finnas såna här som man kan fånga på riktigt där ute!Åh… Jag kan knappt vänta… Men då säger min nya matte lite strängt att jag minsann får vänta tills jag e mogen…Å va ja önskar att ja mognar snabbt…Typ kanske redan till i morron? Hm…
Men i alla fall – Coolt va! Puss å kram till dig matte vi saknar dig jättemycket men vi kommer att ha det så himla kul här det känner jag i magen! Hej då från Vegas å bästisbrorsan Prippos!
Från mig i mitt nya hem!
Jag måste ju självklart dela med mig av alla fina bilder min familj har tagit!
Jag tycker verkligen om att ligga i fönstret och titta ut. Det finns en massa fåglar som flyger runt och ibland är det några katter som går förbi. Å snart ska jag ut i skogen och äta upp alla mössen (men det vet de inte om ännu… Hi, hi! ! )
Och så tycker jag om en massa kel och gos, vilket är något jag får mycket av. Jag vill ändå vara säker på att de inte slutar – så min strategi är att lägga mig på mina människor och spinna. Helt genialiskt det fungerar varje gång!
Här en kelstund med min nya NekoMama (neko=katt på japanska). Det är ingen smickrande bild på henne, men det är ju mig ni ska titta på ändå så det är inga problem! Hej då från Fanny!
Nemo – tänk om du kunde berätta för oss vad du varit med om?
Du har enligt uppgifter här och där ifrån gått hemlös i ett område under en längre tid utan att någon reagerat eller hjälpt dig… Vi fick larm om ditt öde av din upphittare som uppmärksammade och hjälpte dig. Självklart så fick du komma in till oss omgående då du var svårt skadad och i ett förskräckligt skick. Du var både omärkt och okastrerad och sökandet efter en ägare och polisanmälan gav inga resultat…
Nemo – Du såg förskräcklig ut när du kom in till oss… Extremt smutsig och full av öronskabb, fula rivsår över hela huvudet och nacken, under öron och kinder – ja halva du var full med hemska rivsår och inte kunde du berätta för oss vad som hänt dig! Du var bara så oerhört tacksam att äntligen få hjälp, att få bli klappad, att få sitta i knä och få närhet igen Du lät oss till och med att bada dig och få alla skadorna tvättade och omsedda – Du var så snäll och så nöjd fast vi var jobbiga med dig! Fina Nemo nu ska allt bli bra igen – Ditt nya liv kan få börja!
I dag har vi sett små framsteg både hos Dogge och Kajsa! Vi har lyckats att få klappa Dogge med handen (utan att han såg att det var handen dock) en stund. Dessutom har båda blivit lite modigare. Båda har flyttat runt i vardagsrummet idag (när vi inte tittade på).
Kajsa har däremot vågat sig ur sin koja en snabbis medan vi var i rummet och Dogge låg framme i fönstret. Båda är fortfarande misstänksamma och det är små framsteg de gör men det är ändå kul att se deras utveckling redan nu! Även om båda har en lång väg framför sig!
Hälsningar från Jourmatte Andrea
Gud va ni krånglar till allt killar! Vill man vila så vilar man helt enkelt,man måste inte hitta på en massa strunt-ursäkter för det ju! Lätt som en plätt å inga konstigheter! /Fluff
Jag kan bara säga att jag håller med föregående bloggare! Man ska inte förhasta sig när det gäller beslut av den karaktären – sånt som innefattar fysisk aktivitet – inte ta det allt för lättvindigt – Nej att bida sin tid och planera under noggrant övervägande och i vågrätt läge huruvida det hela ska genomföras – det är av största vikt! Instämmer fullständigt! /Pampen
Så va de Onsda-morron…
Jaha… Å va händer i da då?
Inget speciellt som det ser ut – varken här
eller där..
Men jag kanske ska ta mig i nackskinnet å hitta på nått?
På riktigt!
Men vid närmare eftertanke så låter det..
Väldigt ansträngande…
Hm… Jag ska nog sova lite på saken tror jag… Eventuella aktiviteter kräver ju lite planering och senareläggs en smula! /Mr Smokey
Hej… Jo… Jag heter ju mr Snuggles som ni säkert redan vet. De har bett mig presentera mig själv eftersom jag nog inte gjorde det när jag var ny… Jag är inte så van vid att stå i rampljuset precis, så jag vet inte riktigt vad jag ska säga… Hm… Ja…
Jo jag heter som sagt mr Snuggles. Jag minns ju inte riktigt var jag kommer ifrån och då jag varken var id-märkt, kastrerad eller efterlyst som saknad så har vi inga ledtrådar… Å ingen ville heller kännas vid mig när de satte upp lappar med min bild på förutom då min mattant… Men det jag vet är att jag levde som hemlös i Viggbyholm, Täby under flera år. Det har damen som matat mig berättat i alla fall. Eller… Hemlös och hemlös… Allting är relativt – Jag hade ett hem, jag bodde i ett hål i väggen på stationshuset på tågstationen. Det var inte stort, inte varmt, inte rent, men det var det jag kallade hem under många år!Och damen som gav mig mat ja hon var ju som min matte…
Världen var för mig väldigt stor och väldigt läskig, så jag vågade mig fram bara under sena nätter när det inte var så mycket liv och rörelse överallt. Det var väl därför ingen visste om att jag fanns, förutom damen. Men så en dag var hon tvungen att flytta, hon var så orolig hur det skulle gå för mig, men hon lovade att hon skulle hitta någon som kunde hjälpa mig… Å det var så jag hamnade här – på katthemmet
Så här gick det till: En natt när jag kom ut ur stationen så satt där en tjej, hon hade dukat upp ett smörgåsbord av mat åt mig i och runt en konstig nätlåda… Men eftersom jag inte är så förtjust i förändringar så fick hon göra samma middagsdukning i närmare två veckor innan jag bestämde mig för att det var dags att smaka av maten… Hm, ja ni förstår vad som hände… Jag blev lurad att gå in och äta och vips så var jag fångad! Men det visade sig ju inta alls vara så dumt det inte!
För inne på katthemmet så visade det sig att jag var så smutsig att jag inte ens kunde böja på svansen… Pälsen var tjock och hård som pansar och alldeles grå. Så…. Jo… Det blev en helkroppsrakning – Till och med svansen var tvungen att rakas! Fy, det blev kallt och inte särskilt snyggt, men Oj så skönt det var! Att äntligen kunna röra på sig utan att det gjorde ont!
Det visade sig att jag var en helt vit liten katt under allt det där gråa! Min päls har nu vuxit ut igen men tyvärr kommer mina öron aldrig bli som de en gång var… De utsattes för frost och öronskabb så de blir sig aldrig lika igen men det gör ingenting.
Jag är lite blyg fortfarande, men jag älskar att bli klappad på och pratas snällt till å jag vill gärna ha närhet och trygghet. För nu är jag redo för Mitt nya liv! Tack alla ni som gjort det möjligt! / Mr Snuggles
Sa Emil! Men tyckte det var ok med förrätten i en äggkopp – eftersom det är påsk!
De hade bokat eget bord till middagen och smaskade och åt ordentligt!
Emil blev så mätt så han orkade inte med efterrätten… Men Sammy såg till att inget skulle förfaras! 😉 Nu vill vi önska en RIKTIGT TREVLIG PÅSK 🙂 🙂 🙂
Hälsningar från (de adopterade): Emil & Sammy King ( å matte förstås!)
När vi fick höra talas om denna lilla dam hade hon sedan många år levt som hemlös på en innergård på Östermalm i centrala Stockholm. Hon hade hittat en skyddad plats under en balkong där hon levde med sin fästman Willy och deras två ungar. Kvinnan, vars balkong hon bodde under, berättade att hon genom åren fött flera kullar med ungar men att alla hade dött.
Miss Grey verkar inte ha fått någon hjälp med mat så hur hon överlevt där ute förstår vi inte… Vi insåg dock att deras läge var akut. Hela familjen fångades in och fick komma till katthemmet och väl inne så visade det sig att hon var dräktig igen – inom kort födde hon fem ungar till.
Miss Grey var mycket nöjd med livet på katthemmet, hon verkade tacksam över att hennes tid som omhändertagande mamma var över. Hon njöt av livet och tog för sig av bekvämligheterna vi erbjöd! Miss Grey har nu till vår stora glädje flyttat till ett alldeles eget hem där hon är mycket mycket älskad! Miss Grey och vi önskar er en fortsatt fin PÅSKHELG!
Den här gången hamnade ägget i rätta tassar… Fluff:Inga problem – jag fixar!
Hokus Pokus Tassilijokusss!
Så var det fixat! (Å förresten så vare ingen tupp som värpte ägget de va en Angelahöna! Men… Det va småtuppar inblandade… Hi, hi, hi! – lite komplicerat va? Jag förklarar en annan gång…) Max:Åh… WOW!Coooool brud den där Fluff!(Undra just om hon flög hit på en kvast?) Kom igen då ! Hallååå allihopa!!! Ägget e öppet nu! Å smaskens!!! Mmmmmm… Mums!
Mmmmm… Gott Gottiligott gott! Åh… Just ja… Höll på att glömma!!!
Helt plötsligt så låg det ett JÄTTEÄGG i en liggbädd!!!
Å ingen såg vem som värpte det!Å mera skumt helt plötsligt så byter det plats!!! Max: Hm… Jag ska nog klura ut det här jag! Är det nån här som kan läsa som kan säga vad det står på kortet ? ! Majjan:Ja, ja jag kommer! Hm få se nu det står… Eh…. Det står typ att det är till oss!Eller hur Smilla – visst gör det?! Smilla:Absolut!!! Typ exakt så!!! Max:Jamen va väntar vi på då??? Hallå!!! Kan nån ÖPPNA??? Hallå!!! Äggöppnare häråt!!! De e brååådiiiissss!!! Skynda, skynda… Men så händer det igen… Smilla:Shit! Hur gick det här till??? Helt plötsligt så har ägget hoppat hit! Läskigt… Å Max! Det är f o r t f a r a n d e stängt!!! Men så… Ägget byter plats igen! Fortsättning följer…
Världens bästa kattpappa som tog ut sina småttingar på äventyr
Beskyddade dem och älskade dem Han har nu mycket sorgligt lämnat dem, oss och sin jourmatte i stor saknad.
Willy har varit krasslig under en längre tid, det har gått upp och ner och han har varit på flertalet undersökningar men trots det så kändes han ändå stark och vi alla trodde att han skulle bli bra, det kändes som att han var på klar bättringsväg. Men för en vecka sedan blev han akut sämre, det gick fort och det fanns inget vi kunde göra för att rädda honom. Trots att han var stor och stark så hade hans liv i hemlöshet satt sina spår… Älskade Willy. Vi är så ledsna att ditt liv inte blev längre, att du inte kunde få åldras i trygghet och njuta av livet till fullo i många år till. Vi är så ledsna att du och din Ville inte kunde få ett långt, tryggt och kärleksfullt liv ihop nu när ni äntligen hade hittat ert drömhem. Vi är så många som kommer att sakna dig så mycket. Du tog oss alla med storm, din härliga buffliga charm och ditt ständigt vakande öga på din son Ville. Du var så glad i livet och så tacksam över att hela din familj fått hjälp. Vi är så ledsna Willy, du hade kämpat så hårt i många år som hemlös, kunde du inte ha fått lika många år inne i värmen som någons älskade katt. Tack Emma – För den tid Willy fick hos dig. Tack för att han på riktigt fick känna att han var en del av en familj, att han hade ett hem, att han var trygg och att han var riktigt, riktigt älskad. Våra tankar finns hos Ville och dig och förstår vilket tomrum Willy lämnar efter sig. Älskade, älskade Willy Du var fantastisk på alla vis och du kommer för alltid att finnas i våra hjärtan
Jag har växt fast på farbror Henke!!!
Jag kan inte komma lossss och nu måste han ha mig på rumpan resten av livet!!!
Vad ska Anastasia säga – vi som ju ska flytta tillsammans? Nu måste vi ha Henke med också! Oj oj oj – Hur ska det gå???
Hi, hi, hi!!! APRIL APRIL APRIL!!! Ja bara skoja ju! Ha en bra dag i dag å akta så ni inte blir lurade eller nått ! Hej då från Doris!
Jo visst e det sant…
JAG har tagit soffan i besittning eller heter det kanske beliggning (?) Sååååmycket skönare än holkar å liggbäddar där borta i box 6! Jag rekommendera den varmt! /Viola
Jo vi har bestämt oss nu! Vi vill flytta ihop Smilla och jag… Affe & Smilla Thelastone – SNYGGT VA!? Tror inte hon kommer att säga nej när jag friar… /Affe
I går passade hon på den där Brunetten… Innan visningen så körde hon hela konceptet – det var rakning av tovor (en pytteliten som jag hade där bak och som jag inte kom åt… ) å sedan borstades det å putsades det så jag var skinande blank…
Ja, ja jag lät hennes hållas! (För de var ju faktiskt ganska skönt! ) /Luke
Du har visst fått en beundrare…( retas Fluff) – Vadå beundrare? (Undrar Stjärna)
– I paketet som kom idag, ligger BARAdin favoritmat, det var visst någon som såg ditt inlägg på bloggen! – Va? Vem, vem!!! (skriker Stjärna)
– Ja, han var ju här före min tid, men vad jag har hört så var han väldigt stilig, säger Fluff med ett leende på läpparna…
Nu kan Stjärna inte längre sitta still av nyfikenheten som bubblar i hennes kropp. – VEEEEEEMMMMMM?????
– Han var visst stor, ståtlig och röööööd, flinar Fluff. – Men, vem är han???? Tjuter Stjärna
– Kung Malte den store, tjuter Fluff tillbaka!!! – Åhhhhhh, han som var sååååååå fin!!! Har han skickat paket till mig? Åhhhhhh! Jag som trodde han hade glömt bort mig när han flyttade!!!
– Det är inte vad jag har hört, skrattar Fluff. Han är visst toookkär i dig fortfarande. Se bara vilken fin present han skickade till dig! Åhhhhhhhhh!!!!!! (Nu skuttar och fnittrar småtjejerna runt på golvet och babblar i mun på varandra så det är omöjligt att höra vad mer som sägs)…
Jag tänkte passa på att tipsa om att det finns en underbar kattdam på Katthemmet i Vaxholm som fortfarande är lös och ledig – Nämligen jag!
Jag är en ca:8-årig dam som tidigare bodde i en vedbod i Viggbyholm. Där födde och uppfostrade jag även mina älskade små barn.
Så är du på jakt efter en liten dam med mycket personlighet och karisma, så är jag precis vad du söker…
Jag är kelig och social och nyfiken som få! Men tyvärr verkar jag ofta skrämma iväg folk då jag tydligen har fått det där med kommunikation om baktassen…
Jag fräser nämligen konstant! Inte för att jag är sur eller så, utan för att det är mitt sätt att prata… Jag fräser till och med när jag kelar, spinner eller när jag tigger tonfisk, men om du kan bortse från detta… hm… kommunikationsfel, så är jag en äkta liten pärla som kommer berika ditt liv på alla tänkbara sätt!
Välkommen att komma och hälsa på mig! (Jag looovar att fräsa åt dig! Ha, ha, ha! ) /Zigrid
Jag har sett Askungen tillräckligt många gånger för att förstå vad en trådrulle innebär. Någonstans i närheten finns det tjocka små möss i lustiga kläder!!! Så jag rör mig inte ur fläcken, för när de kommer så ska jag vara beredd, frukost på sängen, jo jag tackar jag! / Mimmi
Tänkte dra min story – ni vet lite Önskerepris!
Katthemmet i Vaxholm hade visst varit på jakt efter mig i flera år. De hade hört talas om en tovig och skitig katt i Hägernäs under en längre tid, men tyvärr visste jag själv inte om att de letade efter mig, så jag var aldrig på plats när de kom för att… fånga in mig, men sen av en slump, snubblade vi på varandra! Det visade sig att min mamma är en tamkatt med utemöjlighetet. Tyvärr trodde inte hennes ägare på det där med kastrering… Så då föddes jag, men jag fick aldrig bli en katt i familjen. Jag var barn till deras katt, men inte DERAS katt, så jag lämnades att klara mig själv bäst jag kunde… De sa också att de inte tyckte om mig och att katthemmet gärna kunde ta mig.
Men nu är jag ju inne i värmen och mina öron, som var fulla med skabb är rena och fina. Jag har börjat tycka det är väldigt mysigt med klappar och gos men jag är en blyg liten kille så man måste vara väldigt lugn och låta mig börja lita på dig. Men sedan så älskar jag att bli klappad under hakan och på magen. Men inte på mina öron, den känslan har jag inte vant mig vid ännu…
Så det var min historia! Kanske kan jag få bli din blyga lilla kille?
Världens största KATTUNGE? Vadå? Jag är ju så nätt att jag får plats i ett litet litet påskägg ju! I alla fall nästan… (Hm… fick ta äggkorgen… men…) Förstår ändå inte riktigt vad hon menar? Jag tycker inte jag är så barnslig heller? Hm… Jag får klura på det, jag ska ta ett snack med min polare Felix om saken efter lunch – efter vår vilostund i mattes säng! Hej då från en ”nöjd med livet” i sitt nya hem – Baldo Traveler
VILODAG tycker jag! Vårvädret är som bortblåst och det är bäst att hålla sig inne i en varm å skön bädd. Så följ mitt råd – så håller ni tassarna varma! /Ibra
Å – jag är så lycklig!Ni förstår, jag är en innekatt som smet ut och gick vilse i höstas när jag var hos min kattvakt i Svinninge å jag kunde inte hitta tillbaka igen… Men så för ett tag sedan så hittade jag ett hus i skogen där det bodde snälla människor som gav mig lite mat för jag var väldigt hungrig ska ni veta! De snälla människorna pratade med katthemmet och jag blev infångad och körd dit och där kollade de min id-märkning för de hade klurade de ut att jag nog var en bortsprungen katt (som jag ju var).
Min husse och matte hade efterlyst mig på katthemmets hemsida och när de ringde dem så blev de såååå glada – och jag med!!! I dag blev jag hämtad av min husse och matte å jag blev så glad när jag såg dem så jag började prata! 😉 Nu åker jag hem till stan – Hej då skogen – Hej då Katthemmet ! Tusen tack för hjälpen ni snälla människor som gav mig mat och hjälpte mig när jag behövde det! och tack till mina kloka ägare som hade id-märkt mig så att jag fick komma hem igen! Med varma hälsningar från Memphis