Skip to main content

Författare: Mattias Wihlgaard

Vår fina augusti katt

von Ludvig 
von Ludvig kom in till oss tillsammans med fyra andra katter. De hade levt vind för våg i en lada i Rimbo. Gårdens ägare hade gett dem lite mat men den var inte tillräckligt näringsrik, så några av dem var dvärgväxta och hade medfödda defekter, troligen pga. näringsbrist. De fick tyvärr inte den omsorg de så väl hade behövt.
Ludvig var i mycket dåligt skick när han kom in till oss efter att ha gått med obehandlad ögon-inflammation och öronskabb under många år. Hans ögon behövde opereras men han hade redan fått bestående skador på sina hornhinnor. Vi har gjort allt vi kunnat för att få honom och hans vänner på tassarna igen och hans attityd gentemot oss har efter många månader och mycket godsaker blivit lite mer förhandlingsbart! 😉
Förhoppningsvis har han snart slappnat av så mycket att han kan bli vår nästa kelgris på katthemmet! Ludvig har fått en hel del vänner och vill nu gärna flytta med någon av dem till ett alldeles eget hem.
 

Åh… Idag drömde jag om något underbart!

Ni vet en sån där dröm man bara inte vill bli väckt ifrån… Jag kunde riktigt känna vinden i morrhåren och hur solens strålar busade i gräset i skuggan under trädet... Å hur gott är det inte att äta nyfångad strömming Mmmm…
Felix 1
Men vad nu?! Åhnej… lillbruden håller på att dela ut lunch, snacka om otur jag som just skulle äta strömmingen i min dröm! *suck*
Felix 2
Nej nu får väl ändå brudarna här sluta ge oss vanlig blötmat menar någon dag borde vi väl kunna få lite strömming eller vilken annan fisk som helst för den delen. 🙁
Felix 3
Fast förståsss om jag lägger mig så här faller hon säkert för min ungdomliga charm och ger mig något extra gott! 😉
Tysta nu hörrni för nu kommer hon snart. 😎
/Felix
 
 

Dag 5

Hej Amber här igen, ni har väl inte glömt bort mig hoppas jag? 😉
Matte har filmat mig lite här som ni kan se och hon påstår (grymt överdrivet om man frågar mig…) att jag inte har något bordsskick, att jag är som en glupsk gris när hon ger mig mamma-mjölk i flaskan. Hm… Alltså ni kan ju själva se hur hungrig jag är på filmen… Å vem orkar bry sig om bordsskick då va?!
Efter maten brukar jag bli lite extra busig det är ju så mycket energi i kroppen då att jag bara kan inte sitta still! 😉 Så matte filmade mig när jag fick lite tokfnatt… hmm.. tokfnatt låter ju jättelöjligt… Vi kan säga att jag typ tokrejsade istället! 😀
Hej då från Amber!

Tack

Tack världens snällaste Zeta Jones!!!
Tänk va du e gullig som tänkte på oss:-)
Och skickade en kartong godsaker som vi kunde festa på:-)
På din 1-års dag…
Zeta Jones
godis
Stort Grattis från oss alla till dig Zeta Jones som nu firar att det gått ett år sedan du (och Malte) hittade ert drömhem.
Vi är så glada för er skull och såklart även för ”lilla” Florences skull som också fick plats;-)
Kramar fr oss alla kissarna som e kvar här å väntar på vår tur…

Dag 4

Hej igen, Amber här!

Amber 4
Nu ska ni få höra vad som hände mig inatt… det var riktigt läskigt.. 🙁
Amber 3
Igår på dagen mådde jag bara bra och busade och lekte med mina syskon precis som vanligt, men mot kvällen kände jag mig ganska trött och seg.. min mage gjorde ont och jag skulle just gå på toalådan när jag kände hur allt började snurra och sen blev allt svart! 😮
Min mamma berättade att kort efter att jag hade tuppat av kom matte in till oss för att kolla att vi mådde bra, hon såg genast att något var konstigt för inte brukade jag sova i toalådan heller?! Matte såg att jag mådde jättedåligt så hon tog upp mig med en gång för att kolla vad som var fel och såg att jag hade varit lite lös i magen och så märkte hon att jag var helt lealös.. jag kunde inte ens hålla upp huvudet och var jätteuttorkad så hon ringde sin chef Brunetten som ringde en tjej som är jättebra på små sjuka kattungar och under tiden försökte matte få i mig lite vätskeersättning.
När Brunetten ringde tillbaka var jag fortfarande jättedålig, och matte fick veta att det viktigaste var att jag fick vila samt att droppa lite vätskeersättning på mitt tandkött sen sa hon att matte såklart kunde ringa om jag blev sämre.. men matte var orolig, hon har berättat att hon inte trodde jag skulle bli bättre… Hon var rädd att min kropp inte klarade av mera, jag är ju riktigt mager som ett skelett har matte sagt och nu verkade det som att jag hade gett upp… 🙁
Matte hade gärna åkt iväg med mig till doktorn direkt men bara stressen att åka hemifån plus att klockan var mycket och den enda doktorn som hade öppet var låååååångt bort så matte trodde inte jag skulle överleva åkturen… Nu var det helt enkelt upp till matte att kämpa om jag skulle överleva natten… Å det gjorde hon, matte satt med mig i flera timmar i soffan och duttade i mig liiiite liiiite vätskeersättning med jämna mellanrum och pratade med mig om att jag inte skulle ge upp utan fortsätta kämpa, till slut kunde jag lyfta huvudet.. och sen började jag röra på mig men jag var jättevimsig i huvudet och visste inte vad jag gjorde,  jag visste bara att jag ville vara med mamma Tuva och inte sitta i soffan…
Matte förstod vad jag ville så hon bar in mig till mamma Tuva som låg och diade alla mina syskon, matte la mig på alla syskonen nära mammas huvud och mamma Tuva började tvätta och puffa på mig och då började jag spinna.
Gissa om matte blev glad!!! Äntligen fanns det tecken på att jag började bli bättre! 😀
Timmarna gick och jag blev lite piggare, tillslut såg matte att jag ville dia, så hon snabbt plockade bort alla mina syskon så dom inte skulle störa mig och la mig vid mammas spene och jag började dricka… oj oj så gott det var, men jag var fortfarande trött så jag drack lite långsamt men eftersom matte höll bort alla mina syskon fick jag dricka i lugn och ro. Tack matte!
Yttligare en stund gick och jag fick dia precis när jag ville, matte hjälpte till och mamma Tuva tvättade och puffade på mig.
Sen blev jag äntligen pigg, men med allt sån där vätskeersättning och all mat i magen blev jag superpigg och började springa runt och jaga en boll!! 😉 Matte blev så glad att hon började gråta.. (undrar varför?!)
Amber 5
Matte vågade tillslut lägga sig och sova en stund men hon kom bara några timmar senare och gav mig extra mat, ni förstår matte hade pratat med Brunetten och båda var jätteglada att jag mådde bättre men dom visste att det kunde vända snabbt igen så nu ger inte bara mamma Tuva mig mat, nu får jag mat av matte också, sån där mamma-mjölk med lite vätskeersättning i så man blir pigg och jättemätt! 😀
Amber 2
Jag mår bättre nu så ni vet, och nu har jag inte tid att sitta och prata med er längre.. nu ska jag gå och buuuuuusa!! 😀
Amber
Hej då från Amber!
 
 

Dag 3

Oj där är ni igen ja, idag vill jag berätta min nya mammas historia om hur hon kom hit till vår nya matte.
Amber
Det var så att mamma hade en familj en gång, men sen en dag var dom bara borta! Hon hittade inte dom hur hon än letade och hon insåg att hon behövde hjälp och det snart för mamma Tuva bar på en hemlighet…
IMG_1284
Hon försökte ropa på hjälp när hon mötte någon på vägen, hon är ganska tuff min mamma så hon brydde sig inte så mycket om den som kom gåendes hade en hund eller inte, men ingen verkade bry sig så hon sökte sig till ett hus. Där ropade mamma efter hjälp för hon kände på sig att det fanns hjälp att få av just dom snälla människorna som bodde där å det stämde verkligen! En dag fick hon komma in och åka till ett ställe som heter Vaxholms Katthem.
Människorna som släppte in henne hade nämligen adopterat två katter ifrån just Vaxholms Katthem och visste precis vart dom skulle vända sig när lilla mamma dök upp utanför deras dörr. 😉
På Katthemmet charmade mamma in sig hos nästan alla, men mest hos våran nya matte som på Katthemmet kallas Lillbruden eller Jessi James, och efter bara 1 vecka fick hon flytta hem till henne och bo där med hennes familj (två busiga barn och två katter).
Mamma charmade in sig direkt hos matte och barnen men det gick si så där med dom andra katterna som hon bara jagade runt hela tiden.. . Matte tyckte att mamma betedde sig konstigt och blev lite fundersam… Efter bara en vecka började matte lista ut vad det var för hemlighet mamma Tuva bar på, men var det verkligen möjligt?! Jo, men visst var mamma Tuva dräktig! 😮 Men ni förstår mamma Tuva hade en märkning under huden, ett chipp som visade att hon egentligen tillhörde någon men denna någon hade förutom släppt ut mamma utan att ha kastrerat henne först även glömt att betala och skicka in uppgifter till SKK så dom på katthemmet och matte kunde inte hitta vem som egentligen ägde mamma Tuva. 🙁
Å trotts att de polisanmälde, satte upp lappar i området och la ut efterlysning på henne på Facebook så hörde ingen ägare av sig å dagarna gick och mamma blev bara tjockare och tjockare… Matte säger att hon såg ut som en fotboll tillslut! 😉
Tuva liten bild
Men en dag blev mamma sjuk, så hon fick åka till doktorn inte bara en utan två dagar för att få dropp och lite medicin i sig, hon var så stor att hon knappt kunde äta… för vart skulle maten få plats?! Hos doktorn röntgade dom mamma och såg att det var hela sex stycken kattungar (mina syskon) där i mammas mage, men nu var det bara att vänta på att mamma skulle föda.,.
Och vänta fick dom göra mamma och matte, matte var hemma med mamma dygnet runt och vaktade henne ifall hon skulle föda och hjälpte mamma att få i sig lite mat. En vecka senare var det dags och i rekordfart kom dom ut mina syskon och trotts att mamma inte riktigt visste hur hon skulle göra var matte cool och hjälpte till och alla kom ut som dom skulle och mådde bra!
IMG_1683
Men hade mamma inte haft turen att få komma in så hade hon aldrig överlevt  allt det dära för mamma var ju riktigt dålig sista vecka innan hon födde och under förlossningen blev mamma så trött så hon orkade inte riktigt tvätta ren sina bebisar direkt när dom kom ut (tur nog gjorde matte det annars hade dom inte kunnat andas) å om inte matte bråkat med mamma Tuva och uppmuntrat henne hade hon aldrig orkat föda fram sin sista kattbebis å det hade betytt en säker död om hon varit någon annanstans än inne hos någon som brydde sig så mycket om henne som min matte gjorde…
Jag vågar inte ens tänka på vad som hänt om inte mamma Tuva hade fått hjälp.. då hade jag inte haft en familj att flytta till när dom hittade mig…
Matte har lovat mamma Tuva att hon får stanna här för alltid och mamma har viskat till mig att matte funderar på om inte en av oss barn ska få stanna här med henne för alltid – oxå. 😉
(Man kan ju alltid hoppas att det blir jag… )  [emoji black heart suit]

Dag 2.

Nu har jag sovit en natt med mina syskon, jag vaknade några gånger av mina mardrömmar och för att jag saknade mamma, men min nya mamma Tuva var hos oss hela natten och hon kramade och pussade på mig varje gång jag blev lite ledsen.
Aurelia, Avery, Aimée, Adina, Adrian och Amber myser tillsammans
På morgonen efter frukosten så låg vi alla och mös tillsammans när matte kikade in för att kolla att vi alla mådde bra, såklart hade Aston bråttom att springa till henne men vi andra låg kvar och sov en stund till. 😉
Efter ytterligare ett mål mat av mamma Tuva (nu bråkar vi inte längre om maten vi vet ju att mamma väntar tills alla är mätta), så kände jag att jag behövde gå på toan…. mamma Tuva berättade hur man skulle göra igår så jag tänkte att det var dags att försöka själv..
Amber 1
Hmm.. hur gjorde man nu då, jo man grävde lite…
Amber 2
kissade…
Amber 3
å sen grävde man lite till… Sådärja! Titta vad jag kan! 😀
Matte ställer in små skålar med mat till mamma flera gånger om dagen, så idag tänkte jag att jag minsann ville pröva… Godast var nog dom där små hårda kulorna, och skålen med dom blöta kulorna (matte förklarade att jag kanske skulle börja med uppblött torrfoder och vänta lite med att äta torrfodret som det var).. undrar varför?! Sen kom det bästa av allt… Typ som mamma-mjölk fast i en skål. Gott värre!!! 😀 (Matte förklarar att det var modersmjölksersättning för kattungar, aja.. gott vare i alla fall!!)
Sömntutor Adrian, Aston och Amber
Eftermiddagsvilan hade jag och två av brorsorna tillsammans, det är vi som hänger mest.. dom andra hänger liksom inte med oss när vi sätter fart så att säga.. oj, ville ni veta vad dom hette också.. jo, såklart ni ska få veta, dom heter Aston och Adrian. 🙂 Nej, nu ska jag gå och jaga en lattjo liten boll… Jo, just det ja, imorgon tänker jag berätta mer om min nya familj och hur det kom sig att dom nu bor här hos vår nya matte. Ha det bra så länge! 😉
/Amber
 

Dag 1 – hos min nya familj

Nu ska jag berätta om det där underbara som hände efter att allt hade varit varit så hemskt!
Efter att ha blivit instoppad i den där lådan igen och efter att ha åkt något som luktade och lät illa och var rätt läskigt så kom jag fram till ett ställe där det fanns både stora och små människor å vet ni mer vad som fanns där??? Det fanns såna som jag där 🙂 Å jag blev så glad å jag blev varm i hela magen för jag trodde att jag skulle få vara ensam för alltid efter att mamma försvann…  Å så blev det så här i stället! Min mamma skulle vara så glad om hon kunde se mig nu det är jag alldeles säker på! [emoji heavy black heart]
Tuva pussar på Amber
Min första dag med min nya familj var jättespännande, här fanns det massor av kattungar precis som jag, min nya mamma Tuva berättade att alla sex kattungar nu var mina syskon och att jag skulle få bo här och aldrig mer skulle behöva gömma mig i något läskigt skjul igen! Hon sa också att ag får dricka hennes mjölk så mycket jag vill och hon ska älska mig lika mycket som sina andra barn! [emoji heavy black heart]
Aurelia och Amber
Det kändes jättebra så jag kollade runt lite och när jag kikade runt så kom min nya lillebror Aston efter, lite kul att få småsyskon så här helt plötsligt men man kan inte springa iväg för fort för då stannade han bara upp och pep och tjurade tills jag kom tillbaka.. ja ja småsyskon… *suck* 😉
Men sen var det dags för lunch å vet ni vad? Här får man verkligen kämpa för att få någon! Jag är ju inte direkt ensam om mamma längre så att säga… Men min nya mamma Tuva ligger så snällt kvar tills vi alla sju var mätta och belåtna. 😀 Efter maten så började mamma tvätta oss alla, även jag fick en omgång å så sa hon att jag var lite smutsig efter att ha bott ute, men nu är jag så ren och fin å visst är jag snygg!

Amber
Jag är liiite större än mina syskon, min nya matte gissar på att jag är ca 4-4,5 v gammal, jag kan inte räkna så jag kan tyvärr inte berätta hur gammal jag är för henne men mina småsyskon bryr sig inte om jag är lite större dom växer så det knakar säger matte och snart kommer det inte märkas att det är en vecka mellan oss i ålder.
Amber, Aimée och Avery
Nu vill jag gå och busa med mina nya kompisar igen, vi hörs imorgon då ska jag berätta mer om min nya familj! 🙂
Hej då från Amber! (Som de har döpt mig till 🙂 )

Hej Jag heter Amber!

Hur jag fick det namnet ska jag berätta sen, nu vill jag berätta vad som har hänt mig –  allt e jättekonstigt…
Jag är ju ganska liten så jag kan inte komma ihåg så mycket av vad som hänt egentligen men jag vet att min mamma bar mig i nacken och att hon klättrade  å sen lade mig i en låda typ å där var vi  i några dar, hon försvann ibland å så kom hon tillbaka å lät mig äta (dricka mjölk) men så hände det jätteläskiga!
Min mamma bara försvann – Hon gick ut som hon brukade men den här gången så kom hon inte tillbaka…
Jag väntade och väntade och fast hon sagt åt mig att jag måste vara knäpptyst så kunde jag inte vara tyst längre för jag var så hungrig och jag var rädd och jag var ensam… Så jag var olydig jag började pipa… Jag pep och pep så att mamma skulle höra å komma tillbaka men hon kom inte. Jag fick somna hungrig den natten också…
Den natten drömde jag att min mamma kom – men hon stannade inte hon tittade mig djupt in i ögonen och sa pip högre hjärtat – pip högre så ska du bli räddad!
När jag vaknade så var jag så ledsen men jag mindes vad mamma sagt så jag pep och pep och pep… Å så hörde jag någon som var utanför min kartong och plötsligt så blev det ljust och en människofarbror tittade ner på mig! Å jag blev så glad  att någon hittade mig även om det inte var min mamma… Han lyfte upp mig och sen hände det konstiga saker men i alla fall så var det en människotant som gav mig mat å det kände bra i magen igen eller i alla fall bättre å sen hände det mer konstiga saker jag blev stoppad i en låda igen och så lät det illa och luktade konstigt å sen så var det någon som öppnade lådan och vände och vred på mig å sen blev jag instoppad i en annan låda !
Amber 1
Amber 2 M
Amber 3
Sen luktade och lät det konstigt igen… Å sen – sen  hände det underbara 🙂
Men det ska jag berätta i morgon !
 

Tja ba!

Nu är vi här! I vårt provboende elle va de nu kallas…
Simba_Oliver_4
I alla fall så e de coooool å vår provbo husse e toppensnäll! 😀
Simba_Oliver_3
Vi trivs som fiskarna i vattnet eller som mössen mellan mina tassar (ha, ha) snart  alla fall – vänta bara tills ja kommer ut så ska nu få se vicken grym jägare ja e!!!  😎 ja blir lite trött bara av att tänka på det…
Simba_Oliver_5
Ja tar nog en liten power nap!
Simba_Oliver_6
Vi hörs ha de bra!  (Brollan Oliver hälsar )
/Hej då från Simbaaaa 😉

Ja å min pappa!

Ja tar hand om min pappa jag för han e världens bästa pappa!!!
marley, bobby 1
Men han behöver lite hjälp med h y g i e n e n tror ja de kallas – typ… 😎 så då är jag så bussig va – så jag hjälper honom med det !
marley, bobby 3
Fast egentligen så luras jag lite – de e bara så kul att passa på när han ligger å sover midda – de går liksom inte att låta bli 😉
marley, bobby 2
Men sen blir morsan lite lack förståssss å säger åt mig å sluta… 🙄 Så då gör ja väl det – å så går jag å busar lite med Zenobia i stället ! 😀
Hej då från Marley King!

Älskade lilla Sandra

Sandra 2
Sandra har varit krasslig några månader och varit flera ggr till veterinär som inte hittat något solklart fel utan tolkat hennes symptom som problem till följd av virus. Eftersom hon blev sämre sista dagarna så åkte vi i tisdags åter till veterinär för att få en ny ordentlig undersökning och blodprovstagning.
Veterinären upptäckte då en böld långt in i överkäken och tron/förhoppningen var att det satt en tandrot rest kvar som skapat en ordentlig infektion. Ny tid för operation och röntgen sattes till torsdag. Bölden i käken röntgades då samt även Sandras lungor eftersom hon låtit rosslig och hostat en tid.
Under besöket så visade det sig att det var en tumör som satt i käken och Sandras lungvävnad var helt förstörd och lungorna var mest troligt fulla av metastaser.
Det fanns ingenting de kunde göra…
Vår älskade lilla Prinsessa Sandra har somnat in…
Vi kan inte förstå att du inte finns här hos oss längre Vi hade aldrig ens tänk tanken att du inte skulle finnas hos oss för alltid. Såklart är det naivt tänkt men det var så det kändes, du var ju vår lilla tjej, vår egen lilla Prinsessa
Att du fanns här hos oss var på alla vis så självklart det kunde bli. De sista åren hade du blivit så stark och frisk – Du strålade – Det fanns inte i våra tankar att det skulle vända även om du såklart började bli lite till åren…
Sorgen river i våra hjärtan och chocken över att du helt plötsligt är borta…Vi var på inget vis förberedda på detta och det finns ingen tröst. Vi kan inte ens tänka hur fruktansvärt tomt det kommer att kännas utan dig, du var så självklar för oss alla i allt vi gjorde under de dagliga sysslorna på katthemmet.
Du fanns alltid där – Dina önskningar fanns alltid i våra tankar och du fick oss ständigt att le. Nu faller tårarna tungt, sorgen gör så ont och du kommer fattas oss mer än du någonsin anar
Du borde ha fått några fina år till lilla Sandra – Men din tid hos oss var tydligen ute och vi måste nu försöka glädja oss åt vad vi ändå fick ge dig när du levde.

Älskade Sandra

Vi önskade dig tryggheten att du aldrig någonsin skulle behöva vara hungrig igen, att du alltid skulle ha rent vatten att dricka, att du alltid hade mjuka sköna bäddar att sova i, att du aldrig var ensam, att du aldrig behövde frysa, att du alltid skulle få något gott när du bad om det och att du skulle få något ännu godare om du inte var nöjd med första portionen.

Vi önskade dig glädje och lycka, att få busa och kela med dina vänner. Vi önskade dig ett hem och att få känna att du tillhörde någon. Men när du så tydligt visade oss att katthemmet var ditt hem så var det en självklarhet att det var hos oss du för alltid skulle få stanna.

Men mer än någonting annat så önskade vi dig kärlek och vi vet att du visste att vi älskade dig av hela våra hjärtan och där finns du nu kvar för alltid.

Sov gott  vår älskade lilla Prinsessa   [emoji black heart suit]
 
 
 

Har ni saknat oss?

Så klart ni har !!! 😎
Å vet ni va som hände en dag förut?
simba 1
Det kom ett stort paket till oss förstår ni som jag hjälpte till att packa upp – så klart! (man e ju den hjälpsamma typen) De va en massa spännande saker i å en masssssa smaskig mat! 😀
simba 2
Å så vare med såna dära leksaker som man blir lite tossig av – ja ni vet va?
Sten coooolt – tänk om de kunde komma såna hära paket varje da typ 😉
Men ja blev ju lite trött de blev ja för de va mycke att packa upp ska ni veta!
Heeeej dåååå från Simbaaaa
 

Attans!

Fick nyss veta att jag visst ska sitta här på golvarrest i två veckor till!
seppo
Meeen – faktum är att det går bättre än jag trodde. Jag får ju hela tiden uppdateringar om hur saker och ting sköts därute på katthemmet å eftersom jag får in lite olika damer som kommer och hänger med mig så känns det riktigt bra det här ändå! Ja menar det är ju bäddat mjukt å gott här på golvet så vem är jag att klaga… 😎
Å sen måste jag ju erkänna att jag stundtals låssas vara lite ynkligare än jag är för då, vipps så har jag tvåbeningar här inne i knät som daltar och skämmer bort mig. Ja – jag behandlas äntligen som den kung jag är! 😀
Vi hörs! / Seppo

Någon har stulit Kattmyntan!

Allt e bara borta!!!
Vilja (2)
Vilja: Åhhh… Vem bryr sig om att någon kanske har ätit upp myntan typ??? (raaap – ops!) – Det finns värre saker ju att bekymra sig om på det här stället! Ex: Det bor ett s t o r t  MONSTER i vårt förråd!!! 😯
Bobby (1)
Bobby: Hmm..  Jag tror vi kan lista ut vem det var som åt upp all den där kattmyntan… (Dessa tonåringar som inte kan det där med att ta det lite l a g o m *suck* 

Ha ha – Jätteroligt – hörrni – verkligen…

Mycket humor på det här stället…
Henke (9)
Visst –  jag förstår vart ni vill komma med alla leksaker, kanske skulle jag behöva träna liiiite mer än vad jag gör 🙄
Men vet ni vad???
Det är ju faktiskt SEMESTER! 
Såååå…

Återkom till hösten – typ efter augusti nån gång… (Ha!)

/Henke 😎

Karaoke kväll i Rastgården i kväll!

Ja jäklar!  Det är ju Lill-Lördag i da!!!

Marley o Bobby (1)
Oj –  Bobby här kan vi inte ligga och dra oss! Det är snart dags att dra på sig dans-skorna, ikväll är det ju karaoke i köks-rastgården! 🙂
Visste ni inte det?
Oj då! Här kommer iaf lite info… 😉
Domare e Jonna
Jonna (4)
å Tuffing
Tuffing (4)
Några av kvällens sångerskor är Lisa – som övar så man blir helt döv i Lila Korridoren på melodin ”Du ska inte tro det blir sommar” … (Fast vi håller ju med henne – det ser ju lite mörkt ut med sommaren i år…)
IMG_8916
å Zigrid som laddat upp hela dagen med sången ”Vem kan segla förutan vind”… (Den är ju inte lika logisk – För vind har vi ju rätt gott om denna sommar… 😉 )
Zigrid (2)
Jösses vad trötta vi är på att höra dom damerna sjunga nu, men alla som vill får ju ställa upp så det kan bli intressant!  😎
Det blir rejält röj ikväll i alla fall! Skulle serveras färsk mynta dessutom – har jag hört…
Ha det! Nu måste vi börja fixa till oss! 😀
/Marley och Bobby

Vår fina Juli katt

Josef

Josef kommer ursprungligen från ett stall i Täby där han och hans bror levde som hemlösa. Det är många år sedan han fångades in och fick komma till oss. Tyvärr har han ännu inte fått något eget hem utan är en av dem som bott hos oss alldeles för länge. Han har med tiden blivit allt modigare och har nu fått ett lugn i sin blick. Han gillar att tillbringa dagarna i rast-gården med sina kompisar.
När han är inne tigger han gärna godsaker och visar tydligt att han vill ha betydligt mer uppmärksamhet än vad vi hinner ge honom och han har ganska nyligen förstått tjusningen med att leka – jaga laserpricken eller små leksaksmöss!
Åh, vad han behöver få flytta och få ett eget hem! Ett hem där det finns mycket tid och tålamod för honom att utvecklas och få all den uppmärksamhet han så väl behöver. I hemmet får det gärna finnas en söt och tam kattjej – låter han hälsa.
Å Josefs dröm blev sann! Han flyttade och bor nu med den vackra Katja i ett alldeles eget hem hos en alldeles egen husse!   [emoji black heart suit]
 

I dag är det MÅNDAG!

Sacke 2
I fall att någon har missat det?
😎
(Å har ni semester å inte bryr er om att det är måndag i dag för att ni är lediga och så – så behöver inte va ett dugg oroliga för att bränna er eller så i solen va för det ska regna i da!)
Skönt å veta va – Å tänk bara på alla pengar som ni spaaaarar på att inte behöva köpa nån solcrème – va!
Hi hi hi 😆
Hej då från Siiiimbaaa!

Fanclub!

nisse 1
Åhh sååååå myyyysigt det är att ha en beundrarinna! <3 <3
nisse 2
Lilltjejen gullade såklart mest med mig, menar vem faller inte pladask för en sån snygging som jag är?! 😉
nisse 3
Men jag såg nog hur hon lekte med den där lilla ”Fina Finemang” i Oranga korridoren.. och klappade och gullade med henne också.. FNYS!.. varför stjäl alltid tjejerna all uppmärksamhet från oss grabbar? 😐
Du, lilla Zenobia, skaffa dig en egen beundrare Lilltjejen är MIN!
zenobia

Äsch.. vad löjlig du är Nisse, Lilltejen gillar oss alla man får faktiskt dela med sig till sina vänner. 🙂

Hmmpf.. aja jag har väl inget val. Men hon gillar MIG Mest bara för att klargöra den saken! *stolt som en tupp*  😎
/Nisse af Lövsta samt Zenobia

Hejsan!

Jag vill bara berätta att förra veckan när Lillbrudens dotter var här hade jag jätteroligt, vi lekte och kelade hur mycket som helst! 🙂 men jag skippade det där med bollen och gick hårt åt fjädervippan istället!
Å du Lilltjejen – du är välkommen hit när du vill!!!!  😀
felix 1
f 2
f 3
 
Nu när sommaren är här och många har semester vill jag gärna be om lite extra uppmärksamhet på oss som bor här på Katthemmet, vi vill gärna bli bortskämda med bus, kärlek och förståss leksaker och godsaker. (Själv äääääälskar jag tonfisk och godisarna Temptations å i dag vet ni så kom det ett besök som klappade mig och borstade mig jätttte läääääänge å de var såååå skönt!
felix
Så hörrni! – Har ni inte en stund över så anmäl er på hemsidan att ni vill bli volontär då får ni komma  hit och hjälp till med lite morgonstädå ta en kopp kaffe och lär känna alla eldsjälar som jobbar här och sen ge oss – sköna lirare en stund av din dag, vi är många som behöver lite uppmärksamhet kanske bara en stund med lek, lite godis och mjuka klappar eller för dom blygare bara att du sitter här å pratar med oss. (Läsa ekonomidelen högt går fin fint de me!)
Låter intressant va?!
kontakta oss på katt@katthem.nu och bli volontär och kom in i vår underbara värld här på Katthemmet i Vaxholm! 😉
Hej då från / Felix
 Psst. Har ni inte möjlighet att komma hit går det såklart att sända över godsaker och leksaker via posten!  😎

Hej hej allesammans!

Alla här presenterar sig här på bloggen och nu är det min tur, jag heter Dogge Doggelito och är ca 5år gammal och kommer från en kattkoloni. 🙂
Dogge Doggelito 1
Jag har varit här på Katthemmet ett tag nu och var till en början ganska misstänksam mot alla tvåbeningar, men nu har jag förstått att det finns några riktigt snälla människor här som inte vill mig illa, dom har gett mig mediciner när jag mått dåligt och tagit mig till doktorn som opererat bort tänder som gjort så ont så ont och nu mår jag mycket bättre! 🙂
Dogge Doggelito 2
Jag har blivit riktigt bortskämd och har fått ha en egen svit ute på Katthemmet medans jag landat lite efter min operation och där har jag låtit några av människorna, bla. Brunetten och Lillbruden klappa mig, och vet ni vad?  det är riktigt sköööönt !!
Båda tjejerna har talat om för mig att jag snart är katthemmets största kelgris. <3 <3
Dogge Doggelito 3
Vi får väl se, jag tar det en dag i sänder men det känns riktigt bra att ha kommit hit till Vaxholms Katthem, riktigt bra. 🙂
 
Med vänliga hälsningar
Dogge Doggelito
 

Hej!

eddy 1
Jag har skaffat tjej!!!
eddy 2
Men ingen hade talat om för mig att man blir trött av det!?
eddy 3 jpg
Väldigt trött av att ha ett sånt här –
eddy 4 jpg
– fast förhållande…
eddy 5 jpg
Riktigt , riktigt utmattande faktiskt…
zzzz zzzzz
Hälsningar från Farbror Eddy

Å vad är detta?

Rodrigo 2
Luktar gott gör dom iaf, kanske e sånt där grönt som Blondinen brukar äta, undrar hur det smakar?
Rodrigo 3
Nja, nä jag tror jag skippar Blondinens diet… Brunettens passar nog mig bättre! Jag kan bara inte ge upp alla gourmet-måltiderna med fisk, kött och kyckling vi serveras här för sånt här… 🙄
Rodrigo 4
Näpp, jag måste ju tänka på figuren – på alla mina vältränade muskler! Det får bli mycket proteiner istället för sånt där grönt tjafs! *fnys* 😉
/Rodrigo (alias Pysen)

Jo då!

Vi fick minsann Midsommarfint vi med i rastgården 😆
midsommarstång
En fin midsommarstång och nytt gott gräs och  av snääällllla Angela!!!
gräs
Toppen mycket tack!
Du räddade vår kväll 😉
Kramar från alla oss fyrbenta

Hej Henke här!

Henke (12)
Jag vill citera en dikt som jag vill läsa för min bästa vän Bobby här på katthemmet.
Här kommer den:

”En vän är någon som förstår ditt förflutna

tror på din framtid,

och accepterar Dig för den Du är”

Här på Katthemmet är det just så vi bemöts och här skapas varma och starka band mellan oss katter och människor, men finast av allt är att vi får möjligheten att själva välja våra vänner och vi kan hitta den som kompletterar oss och ger oss styrka eller som vi själva kan styrka tills den dagen vi får ett eget hem och har vi tur kan vi få flytta till våra nya hem med just våra bästa vän eller familj.
Jag tackar min lyckliga stjärna att jag hamnade just här på Vaxholms Katthem dit även min bästa vän Bobby kom och idag kan vi slappa och mysa tillsammans och njuta av att vara varma,torra, mätta och älskade för just dom vi är. [emoji black heart suit]
/Det var allt från mig
Med varma hälsningar från Henke

Mitt namn är Laban

laban 1
Jag vill presentera mig å säga att jag sitter i sjukstugan här på katthemmet medan de söker min ägare…
Å nä jag vet att jag inte är så vacker just nu – det var lite bråk, kan man säga…
laban 2
Men jag är glad att jag fick komma till veterinären för det behövde jag!
Hej då från en hoplappad Laban
 

Hörru!

-Kom igen nu då…
-Lite längre bak, å så ta i lite mer också! Mmm tack!
-Å du, glöm inte att klia bruden min hon vill också ha lite!
(Zigrid njuuuter!)
-Tack det räcker så då kan du ta och servera oss lite mellis, å du! Med sås tack!
/Direktsänt  från
Seppo i Beduinlägret på katthemmet i Vaxholm

Ryktet går..

Att hon lillbrudens dotter kommer hit idag för att leka med oss.. 😀
benzo
Jag, Benzo, ligger och håller utkik
felix
Å Felix vilar redo med bollen…
nisse
Å för att inte tala om hur ivrig Nisse är – hans ögon lämnar inte dörren…  😉
SÅ DU LILLTJEJEN – DU ÄR VÄLKOMMEN SKA DU VETA!!!
 
 

Jag är såååå glad!

Att min mamma (Smilla) fick komma hit till det hära stället också   [emoji heavy black heart]
Tror ingen här visste det när de sa ok till att ta några katter till från min ¨koloni¨ – Så det var nog en lyckträff eller så var det ödet…
Det var nog meningen att vi skulle få vara tillsammans igen jag och mamma och brorsorna Emil & Sammy
(Å vet ni? Jag tror att Bobby är min pappa – han svarar inte, men han hmmmmmar så där lite generat å så kramar han mig när jag frågar…)  😉
Suck… Jag är ganska lycklig med mitt liv just nu ska ni veta! [emoji heavy black heart]
/Marley King

Upprörande !!!

kösystem
Det måste finnas någon tidsbegränsning för hur länge man får ligga där ! Det här måste organiseras!!! Vi måste ta upp detta med Ledningen REGLER måste införas OMGÅENDE!!! Ett rättvist kösystem måste införas! NU!
/ ¨Allaharvirättattliggapågräsetrörelsen¨
kösystem2
Allltså ta de lugnt va…Ta en Toy eller nått! Var sak har sin tid å nu är det MIN tur…
/ ¨Anonym¨

Ja a!

Å hon får sååå gärna komma tillbaka å leka  med mig!!!
nisse 3
Bäst att man tvättar sig så man e ren å snygg ifall att…
nisse 1
Å att jag ligger här vid fönstret å spanar så ja ser om hon kommer! 😉
nisse 4
För de e ju måndag i morgon! [emoji heavy black heart]
/Nisse

Ha ha!

Det här var ju hur lattjo som helst vad fånig du va Zenobia som inte med en gång förstod hur kul detta skulle bli!!! 😆 Lillbrudens dotter MÅSTE bara komma hit lite oftare…
1
Å Lillbruden som ojade sig över hur det här skulle gå…  🙄 Ha! vi hade en toppen eftermiddag i måndags ska ni veta!.
2
Å sen skulle ni ha sett hur hon lindade lilla Nisse runt sitt lillfinger…
Jösses!
Hej då!
Simba Brother
 
 
 

Zenobia och Jacob.

1 j
Zenobia Idag hände något mycket ovanligt här på katthemmet.. Lill-bruden kom hit på eftermiddagen med två mini människor.
Den ena av dom var lite vild och galen tyckte dom flesta av oss, men efter att ha kollat in den vilda grabben ett slag kunde jag inte hålla mig längre.. det här måste bara undersökas närmre.. 🙂
6 j
Lillbruden berättade att grabben hette Jacob och att han var här för att leka med oss.. hmm.. jag vet inte riktigt jag..
5 j
2 j
Men Lillbruden gav honom en sån där rolig liten lazserpekare.. hmm.. nu sitter han där och vinkar till mig och pratar lugnt om att jag ska komma närmre.. vågar man tro på dom där mini människorna..
3 j
4 j
Tjohooo.. det här var ju rätt kul.. och han verkar snäll..!! 😉
Kanske kan dom här roliga mini människorna komma tillbaka snart igen, det är alltid trevligt med människor som kommer hit bara för att leka med oss tycker jag. 😀
 

Hej Björne här!

Sedan någon vecka tillbaka ligger jag inne på isoleringen på ”golvarrest”… 😐
Min bästis, Seppo, råkade nämligen ut för en olycka ute i rastgården. I kaoset som uppstod vid en hundattack mot vår rastgård råkade Seppo hamna helt i kläm å slet då av sin hälsena… Han måste nu sitta på liten yta och i golvläge för att inte belasta sitt ben så att det kan läka ihop – stackaren…
björne 2
Å vad gör man inte för sin allra bästa polare? Jag följde självklart med till golvarresten. Å medan jag legat här och stirrat i taket har jag ju haft lite tid att tänka.
Hur kunde detta ske? Gjorde mina tvåbeningar något fel som lät detta hända? Jag har vänt och vridit på det och till slut kommit fram till att – Nä, de kunde ju inget veta – för de kan inte se vad som händer i rastgården inifrån om de nu inte lägger sig på golvet och sticker ut sitt huvud (vilket faktiskt händer titt som tätt)  😉 Å de hade inte huvudet ut genom luckan just denna dag när den där människan som inte hade någon koll på sin hund gick förbi…
Å eftersom jag och mina vänner lämnar våra kattliv i dessa tvåbeningars händer så vill jag hjälpa till att ge dem de bästa förutsättningarna för detta.
Så – min finurliga lösning för att lösa detta problem är:
Om vi hade en fönsterdörr mellan kök och rastgård (se min fina skiss), då skulle inte bara uppsikten över rastgården vara löst. Vi skulle även (peppar, peppar) få en utrymnings möjlighet vid eventuell brand. 😯 Dessutom skulle tokarna som gett sig sjutton på att socialisera mina mindre klappbara vänner ha möjlighet att socialisera även under våra underbara sommarkvällar, då de flesta av oss hänger i just köksrastgården.
Så… Om ni vill hjälpa mig i min insamling för en dörr med fönster, sätt in valfritt belopp på plusgiro 540710-1, å märk insättningen med min polares namn: SEPPO
Tack å bock från  /Björne [emoji heavy black heart]

Åh… Va ni e knussliga!

Gnäller bara för att det är lite blåst å regn! Va?
Stjärna (2)
Tunnisar – Man har ju svårt att tro att ni är före detta uteliggare!
Vi har faktiskt tak på vår rastgård – vi behöver inte bli blöta!
Vi har gosiga filtar att ligga på så vi behöver inte frysa om tassarna!
Å vi har urmysiga hus i våran rastgård som vi kan krypa in i om vi mot all förmodan ändå skulle tycka att det e kallt!
Rastgård (2)
Så kom igen nu – Ut å få lite frisk luft – De e faktiskt bra för hälsan!
Stjärna (3)
Å förresten hade ni besvärat er med att sticka ut nosen de 2 sista dagarna så hade ni märkt att det faktiskt e sommar nu!!! Suck…
/ Stjärna  (fd uteliggare – född under en bil i Djursholm – så det så! )

Herbert låter hälsa!

Att han är ute på marknaden igen – lös & ledig & öppen för förslag! 😎
Herbert b
Men han har funderat lite fram å tillbaks å kommit fram till att han tror att det skulle va bra om om han skulle få bli ensamkatt nästa gång… Så att han får stå i centrum jämt… 😀
Herbert a
Han tror att det skulle passa honom fiiiiint !
(Å det tror vi med !)  😉

Hejsan allesammans!

Jag heter Mattis von Baden och har bott här på katthemmet nu ett tag i den dära isoleringen som den kallas…
mattis 2
Jag mådde ganska dåligt när jag kom in hit och behövde verkligen vila upp mig ett tag men nu känner jag mig lite bättre. 😉
Det är en massa brudar här som gullar med mig varje dag dom städar åt mig, serverar all mat framför nosen och har gett mig mycket tid, tid att vila min slitna kropp efter en lång tid som hemlös.
Nu har några av grabbarna här i isoleringen berättat för mig att man ska ge brudarna en chans – att dom är snälla så jag har låtit några av brudarna börjat busa med mig (dom har riktigt roliga fjädervippor här! ) och några har fått borsta mig glänsande ren och det är sååå skönt – känns som massage typ! 🙂
mattis 1
Vem vet kanske ska man låta dom klappa mig oxå.. Hmm.. Ska ta och sova på saken tror jag så får vi se… 😎
Zzzz Zzzzz….
 

Alltså!

ludvig b
Ludwig: Nä nu måste jag ta ett snack med brudarna här…
Dom kommer in här tidigt på morgonen glada och spralliga (!) när man sover som bäst!!! Å börjar stöka med allt morgonstäd.. Nä –  nu är det dags att sätta ner tassarna så här kan vi inte ha det! 🙁
majjan a
Majan: Men Ludde – va i hela fridens namn är det du klagar på dom kom hit som vanligt kl 08:30 det är ju rena sovmorgonen?!
Ludde: Ja va uppe sent igår och snacka med mina polare Affe och Bobby jag behöver lite lugn och ro nu på morgonkvisten. 🙁
affe, bobby
Majan: Äsch vad löjlig du är. Det är väl ändå inte brudarnas fel att du är trött heller? Griniga gamla gubbar.. det enda dom gör är å gnälla. Fnys!
Ludwig: Äsch – du förstår inte något du lilla Majan… Nej  men jag får väl berätta då – att det är faktiskt en helgdag idag.. Det är Kristi himmelsfärdsdag  eller nått typ å då borde man väl få sova ut någon timma extra?! Ja mena dagen e ju RÖD i den dära kalendern som de e så mycke snack om!!!
Majan: Åhh.. är det helgdag idag… Ja men då måste jag nog hålla med dig Ludwig att vi nog borde kunnat få sova någon timma till!
majjan b
Sov du en stund till du Ludde så håller jag brudarna på avstånd. 🙂
Ludwig: Men oj men va snällt Majan! Vizzzzzzt –  då slaggar jag en stund till… zzzz Zzzz Å du! Tack lilla stumpan! 😎
 
ludvig a
 
 

Hej!

Vi är nya här!
Brother 1
Å vi – jag å brorsan vi är bröder förstår ni!
Brother 3
Å tro inte att vi är så här trötta jämt!
Brother 4
Nä, nä det här är bara en liten POWER NAP – förstår ni!
Brother 5
Vi är egentligen grymma jägare både brorsan å ja ska ni veta!
Brother 6
Vi kommer från Gotland å på Gotland där finns det mycket får ska ni veta!
Brother 7
Vi vill flytta till ett hem där vi får springa ute å jaga får – Nej! Ja mena möss så klart !
Brother 8
Hej då från oss!
/ Sacke & Sisso
P.S. Kom gärna på lörda å hälsa på oss å då kan ni även boka oss! Först till kvarn – vet ni! D.S. 😉
 
 
 

Jag ville bara säga

Det är sååå mysigt här på Katthemmet, jag njuter verkligen av att mysa med min familj och det finns inget mysigare än att krypa ihop med Bobby och Emil och ta en tupplur såhär på eftermiddagen när allt städstök är klart.  /Marley
Ni har väl hört talesättet: Där det finns hjärterum finns det stjärterum.. 😉
Bobby Marley och  Emil
Bobby: Lätt för dig att säga Marley du ligger inte underst. :/
Emil: Jag måste nog hålla med Bobby här…
 
 

Halloj.

Brudarna här på stället säger att vi måste börja visa upp oss lite…
De säger att vi är två extra ordinära godingar 😛
Sigge å ludde mys
Och de säger att det borde bli rusning hit…
Alla borde typ slåss om att få oss…
Och jo, vi håller me 😉  Vi är verkligen två tokmysiga killar som kommer att förgylla livet totalt för den som får nöjet att adoptera oss.
Så skynda – Först till kvarn…först mala…
Hälsningarna bröderna Zing / Sigge & Ludde

Tjoohoooo

Nu är vi framme hos vår provfamilj 😆
Jag började med att snacka med ”gammel-tanten” i familjen för jag har förstått att det  är hon som bestämmer – så ett godkännande av henne kändes ju som hög prio..
Och det gick bra [emoji thumbs up sign]
Kevin och tanten
Sen gick jag runt och kolla läget lite..
Det är galet stora fönster här vilket var bra för jag kunde ju snabbt konstatera att deras trädgård är mer än godkänd [emoji thumbs up sign]
Kevin
Sen försökte jag få brorsan Roy att komma till mig och kolla läget men det gick inte alls.. Han hade tydligen skaffat en ny polare 😕 För han sa – Jag har blivit bjuden på middag av min nya polare Budda så jag har inte tid just nu…
Budda och Roy
Jag tänkte i mitt stilla sinne..
Roy har ingen koll alls om han tror att Budda är vår enda nya polare här 😉
Jag har ju förstått att förutom ”gammel-tanten” så finns det fyra till kissar här, 2 något bestämda tjejer, 1 vanlig tjej och 1 kattkille som säkert längtat jätte mycket efter några grabbpolare 🙂  Å för att inte tala om alla människor här, det finns både stora och små
Så som det känns just nu så har vi hamnat helt rätt!!!
Tjoho så länge // Kevin (å brorsan Roy)

Yes!

Jag lyckades igen!

IMG_0695

Jag är liksom katthemmets lilla Amor förstår ni – jag ser till att det spirar lite här å där – ja e bra på att sprida sådana energier förstår ni! [emoji heavy black heart]

Sammy och Majan (3)

Ja viftar lite me mitt trollspö å så vips så e de kära!

Akta er jag kanske viftar på er också!  😎 Vips, vips!

/Lilla Grå

Hej!

Det är jag som är Smilla!
Smilla (3)
Smilla King
Smilla (1)
Det verkar ju vara viktigt att man presenterar sig med efternamn på det här stället har jag förstått…
Ja – så var det gjort, vi hörs!
/Smilla
Smilla  King

Vår Älskade Anton

Anton

anton_130719
Att se in i dina ögon och mötas av så mycket kärlek och av ditt lugn – Du förstod, du visste att vi inte var redo att låta dig gå

Anton – du var så klok och så vis du lät oss hållas. Tålmodigt gav du oss av din värme. Du gav oss tid den tid vi behövde för att kunna släppa dig
Anton – vi ville ju ge dig så mycket mer än du hann få. Några lyckliga sista år av allt det du gått miste om, men ödet ville annorlunda
Vi fick ge dig ett sista år. Vi fick se dig utvecklas från att vara arg, rädd och misstänksam till att vara varm och kärleksfull mot oss  – som du litade på
Du visste Anton – du visste att din tid var ute och du gav oss den tid vi behövde för att släppa taget om dig – att låta dig gå
Anton – så var det dags – du var redo – vi blev tvungna att göra oss redo för din skull – du visste att vi älskade dig och litade på att vi skulle hjälpa dig nu när tiden var inne

Du har nu somnat in älskade Anton. Du finns inte här hos oss längre, men du kommer alltid att finnas kvar i våra hjärtan –  vi kommer alltid att bära dig med oss

Tack älskade Anton för att vi fick ha dig hos oss

Tack älskade Anton för att vi fick lära känna dig

Tack älskade Anton för din kärlek och för det förtroende du gav oss

Du lämnar ett stort tomrum och en oändlig saknad efter dig

 Vi älskar dig för alltid  – vår fina fina Anton

 För alltid   [emoji heavy black heart]

Hej!

De är jag som är Nisse!
Nisse (1)
Nisse Löv
Nisse (5)
Just det Nisse – va det!
Nisse (2)
Så ni vet vem jag är när ni kommer hit!
Hej då! Från Nisse 😉
Ni kan skriva till mig också så klart om ni vill å skicka presenter å så… Å i så fall är min adress:
Nisse Löv
Moas rum, Katthemmet
Eriksövägen 4, 18534 Vaxholm
Hej då igen…
 
 

Hej, hej!

Det finns ju rätt många snygga killar här faktiskt. 😀
Zafira (1)
Men om jag skulle behöva välja en av dem att ha med mig till en öde ö så skulle valet utan tvekan gå till:
Prinsen (2)
Prince Charming
Han e en riktig goding snäll å söt å såååå snygg å störtmysig att sova med! [emoji black heart suit] Såna fanns inte i Tensta ska ni veta! 😉
Kolla bara på han! Å kom ihåg att jag har första tjing!
Zafira och Prinsen (2)
Hej då från mig,
/Zenobia

Vår fina Maj katt

Alma Arn

Lilla söta Alma kommer från ett industriområde i Arninge. Hennes lekplats var en parkeringsplats för lastbilar, så att hon och hennes syskon överlevde är ett under. Familjen var stor – det var mamma, mormor och två kullar med ungar och några pappor. Som tur var för dem blev de matade av några män som bodde i husvagn på om-rådet, så hungriga behövde de i alla fall inte vara.
Tack vare dem var alla ungarna tama och klappbara när de kom in till katthemmet. Alma blev snabbt bokad och flyttade till ett eget hem tillsammans med sin bror Emil. Hon var den modigaste av dem, så hon fick som ansvar att ta hand om lillbrorsan. I det nya hemmet fanns också en ny storebror som hon snabbt lindade runt sina tassar.
Vi önskar er nu ett riktigt långt och underbart kattliv, små hjärtan! [emoji heavy black heart]
 

Kolla in min snygga

Öronmärkning!
Henke (4)
Ascool tatuering va?! Å vet ni det bästa med den då?
Henke (5)
Jo! De e att jag aldrig mera kan komma bort – SMART va?
De e inte så dumma de där brudarna här ändå- typ… 😎
Å ja kan sova lugnt på nätterna – behöver inte oroa mig numera!
Henke (3)
Å de gör jag inte heller – Ja sover såååå gott! 😀
Henke (6)
Hej då från Henke L
 

Mamma har åkt nu!

Så jag får klara mig ensam med min nya kompis Tyr.

rebecca

Mamma var ju snäll å följde med mig hit till mitt nya hem, men nu känner jag mig cool med min nya kompis/brorsa Tyr – han e jättesnäll han  [emoji heavy black heart]  Vi gillar samma saker – möss, bus å bollar å sånt typ!  😀

Hej då allesammans!

(Å just ja… Kan jag få hälsa till min syrra Rosabelle som också e ute å provbor å så en puss till mamma , som nu åkt till moster Lady Marion som bor i det jourhemmet som vi bodde i till en början! Tack å jättemånga kramar från mig!  😉 )

/Rebecca Riddare

Hm…

Världen utanför holken ser onekligen lite skrämmande ut.
Men kanske borde jag våga mig fram till bordskanten, därifrån får jag ju lite bättre uppsikt över hon den där Soya…
Eller…
Nä, jag måste ju ha något att göra i morgon oxå… 😉
/ Atlas